Πρόκειται για το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης, καθώς η αγορά συνεχίζει να «παλεύει» με τη χλιαρή ζήτηση, τον πληθωρισμό και φυσικά την αβεβαιότητα σε μακροοικονομικό επίπεδο
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία από το Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της International Data Corporation (IDC) οι παγκόσμιες αποστολές smartphone ήταν κατά το α’ τρίμηνο του έτους ήταν 268,6 εκατομμύρια μονάδες, αριθμός μειωμένος κατα 14,6% σε ετήσια βάση.
Πρόκειται για το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης, καθώς η αγορά συνεχίζει να «παλεύει» με τη χλιαρή ζήτηση, τον πληθωρισμό και φυσικά την αβεβαιότητα σε μακροοικονομικό επίπεδο. Αν και η πτώση είναι μεγαλύτερη από το 12,7% που είχε προβλεφθεί προηγουμένως, τα αποτελέσματα δεν προκαλούν έκπληξη.
Όπως σημειώνεται στη σχετική έκθεση, το απόθεμα παρέμεινε αυξημένο σε όλες τις επιμέρους περιοχές, ωστόσο είναι σε σημαντικά καλύτερη κατάσταση σε σύγκριση με πριν από έξι μήνες χάρη στις μειωμένες αποστολές και τις έντονες προωθητικές ενέργειες.
Περίοδος εκκαθάρισης και προσαρμογής
«Ο κλάδος διέρχεται μια περίοδο εκκαθάρισης και προσαρμογής αποθεμάτων. Οι παράγοντες της αγοράς παραμένουν προσεκτικοί εφαρμόζοντας μια συντηρητική προσέγγιση αντί να ρίχνουν περισσότερα απόθεμα στο κανάλι για να κυνηγήσουν προσωρινά κέρδη σε μετοχές. Νομίζω ότι είναι το έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνουμε εάν θέλουμε να αποφύγουμε ανθυγιεινή κατάσταση όπως το 2022», δήλωσε η Nabila Popal, διευθύντρια έρευνας της ομάδας Worldwide Tracker της IDC.
«Ενώ είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη μέχρι το τέλος του έτους, έχουμε ακόμη 3-6 δύσκολους μήνες μπροστά μας. Όλοι αγωνιούν για το πότε ακριβώς θα αλλάξει η παλίρροια και θέλουν να είναι οι πρώτοι που θα οδηγήσουν το κύμα της ανάκαμψης. Ωστόσο, είναι μια δύσκολη κατάσταση. Όποιος μπει πολύ νωρίς θα πνιγεί από το υπερβολικό απόθεμα. Τώρα περισσότερο από ποτέ, είναι σημαντικό να διατηρείτε έναν στενό παλμό της αγοράς. Εκτός απρόβλεπτων στοιχείων, η IDC αναμένει ότι η αγορά θα περάσει σε θετικό έδαφος το τρίτο τρίμηνο και θα δει υγιή διψήφια ανάπτυξη μέχρι το (τελευταίο) εορταστικό τρίμηνο».
Πτώση παντού
Σχεδόν όλες οι γεωγραφικές ζώνες παρουσίασαν διψήφια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023. Η Κίνα σημείωσε πτώση κοντά στο 12%, η οποία ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη από την αναμενόμενη παρά το πρόσφατο άνοιγμα της αγοράς. Όπως αναφέρει η IDC, οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια και την ψυχαγωγία έναντι των αγορών smartphone και η αβεβαιότητα εξακολουθεί να παραμένει, γεγονός που μειώνει το καταναλωτικό συναίσθημα.
Στις ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Δυτική Ευρώπη, η κατάσταση ήταν καλύτερη με την πτώση να είναι της τάξης του 11,5% και 9,4% αντίστοιχα. Τέλος, οι λεγόμενες αναδυόμενες αγορές σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση της τάξης του 17-20%.
«Σε μια θετική σημείωση, με βάση τις πρόσφατες συζητήσεις που είχαμε με τους κατασκευαστές και την αλυσίδα εφοδιασμού, φαίνεται ότι η βιομηχανία smartphone αποκτά συλλογικά εμπιστοσύνη ότι θα δούμε επιστροφή στην ανάπτυξη στα τέλη του τρέχοντος έτους και το 2024», δήλωσε ο Ryan Reith, αντιπρόεδρος με την ομάδα Worldwide Tracker της IDC.
«Η μεγαλύτερη απόσυρση από την πλευρά της προσφοράς τους τελευταίους μήνες ήταν κυρίως από εκείνες τις μάρκες που εξυπηρετούν τα μεσαία και χαμηλά άκρα της αγοράς. Αυτό είναι συνήθως όπου ο ανταγωνισμός είναι υψηλός και τα περιθώρια χαμηλά. Τυπικά, αυτοί οι παίκτες διστάζουν περισσότερο να ανέβουν ξανά και ενώ αυτό μπορεί να ισχύει ακόμα, αρχίζουμε να βλέπουμε σημάδια ότι η αισιοδοξία αυξάνεται σε αυτό το πλήθος», κατέληξε το στέλεχος της IDC.
Πηγή: ΟΤ