Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου «Ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων, διαδρομών κίνησης πεζών και μονοπατιών», εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», ύστερα από πρόταση του Δήμου Τρίπολης.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι 8.000.000 ευρώ και σε περίπου οκτώ μήνες, θα υποβληθεί νέο τεχνικό δελτίο και θα ενταχθεί η υλοποίηση του έργου.
Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Δήμαρχος Τρίπολης κ. Κώστας Τζιούμης, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιώσει πολύ σημαντικά την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών και επιπλέον η περιοχή μας θα γίνει περισσότερο ελκυστική στους επισκέπτες της.
«Ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων, διαδρομών κίνησης πεζών και μονοπατιών»
Για το υπό μελέτη δίκτυο ποδηλατόδρομων – πεζόδρομων (εφεξής ΠΠΔ) συνολικού μήκους περίπου 40χλμ, επιλέχθηκαν κατά κύριο λόγο υφιστάμενες οδοί που ενδείκνυνται λόγω συνέχειας με το κεντρικό δίκτυο πεζοδρόμησης της πόλης και με σκοπό τη σύνδεση περιοχών έλξης μετακινήσεων πεζών ή ποδηλάτων. Με τις απαιτούμενες παρεμβάσεις και την κατάλληλη σήμανση (κατακόρυφη και οριζόντια) το προτεινόμενο δίκτυο ΠΠΔ θα συμβάλει στην αστική αναζωογόνηση του Δήμου δημιουργώντας συνθήκες ασφαλούς και άνετης κίνησης όλων των χρηστών της οδού.
Για το σχεδιασμό του δικτύου, επιλέχθηκαν τα σημεία γένεσης / έλξης μετακινήσεων όπως, περιοχές κατοικίας, εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, αθλητικές εγκαταστάσεις, ελεύθεροι χώροι και χώροι αστικού πρασίνου. Πέραν του υφιστάμενου οδικού δικτύου προτείνονται και αμιγείς διαδρομές περίπατου, που θα διαμορφωθούν καταλλήλως με τα απαιτούμενα έργα υποδομής. Συγκεκριμένα οι προτεινόμενες παρεμβάσεις αφορούν:
1. Για το τμήμα της οδού Καλαβρύτων από το τέλος της Εθνικής Αντιστάσεως έως το Δημοτικό Στάδιο (μήκους 1.200 μέτρων) είτε με αμφίπλευρη διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων είτε με διαμόρφωση πεζοδρόμων στο κέντρο της οδού και με ταυτόχρονη κατάργηση των θέσεων στάθμευσης παρά την οδό. Θα μελετηθούν και οι απαραίτητοι κόμβοι για την εξυπηρέτηση των νέων ρυθμίσεων (δύο έως τρείς). Θα επιδιωχθεί ανασύσταση της εικόνας που είχε η οδός Καλαβρύτων στις αρχές του αιώνα. Κατά μήκος της διαδρομής ΠΠΔ προβλέπεται φύτευση για τον φυσικό διαχωρισμό της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας από τους πεζούς – ποδηλάτες. Πρόσθετα περιλαμβάνεται φωτισμός σε σημεία ενδιαφέροντος πχ νεοκλασικά κτήρια.
2. Για το τμήμα Γήπεδο Παναρκαδικού – Άλσος Αγ. Γεωργίου Πανεπιστήμιο – κέντρο προβλέπεται διαμόρφωση κατάλληλης λωρίδας για την ασφαλή κίνηση πεζών – ποδηλάτων με κατάλληλη σήμανση και κατάργηση των θέσεων στάθμευσης παρά την οδό.
3. Δημιουργία διαδρομών περιπάτου που συνδέουν τα εξωκλήσια της Τρίπολης και τα περιαστικά αλσύλλια. Για τη διαδρομή άλσος Αγ. Ιωάννη Ψηλονόμου – Μαηθανάσης – Νοσοκομείο Τρίπολης -πεδία βολής άλσος Αγ. Γεωργίου, προτείνονται ήπιες παρεμβάσεις με κατάλληλη σήμανση, διαμορφώσεις με φυσικά υλικά όπου απαιτείται κλπ
4. Περιαστική κυκλική διαδρομή ΠΠΔ από τον σταθμό του τρένου έως τη λίμνη Τάκα μέσω υφιστάμενων οδών χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Απαιτούνται μικρές παρεμβάσεις που αφορούν κυρίως στη σήμανση της διαδρομής.
5. Δημιουργία – βελτίωση ορειβατικών διαδρομών Αγίος Αθανάσιος – Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Βλάσσιος – Άγιοι Θεόδωροι, «Πεδία βολής» – Εξωκκλήσι Ανάληψης, «Πεδία Βολής» – Άγιος Δημητράκος. Για την ιδιαίτερου φυσικού κάλλους διαδρομή αυτή, απαιτούνται επεμβάσεις ήσσονος σημασίας.
6. Αναβάθμιση και λειτουργική βελτίωση των πάρκων στην Πλατεία Άρεως , Πνευματικό Κέντρο , Φιλοδένδρων κ.ά με παρεμβάσεις αρχιτεκτονικής τοπίου, εμπλουτισμό με είδη που μπορούν να βελτιώσουν το μικροπεριβάλλον της πόλης (θερμική άνεση), απορροφούν το θόρυβο και τη ρύπανση και είναι προσαρμοσμένες τόσο στις κλιματικές συνθήκες της περιοχής λαμβάνοντας υπόψη τις χρήσεις – λειτουργίες που θα αναπτυχθούν στο χώρο και τις κατασκευαστικές ή πολεοδομικές ιδιαιτερότητες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή.
Σήμερα, ο Δήμος Τρίπολης παρουσιάζει τα σχέδια του έργου «Ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων, διαδρομών κίνησης πεζών και μονοπατιών».