Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν τα δρομολόγια του «Βιτζέντζος Κορνάρος» το οποίο συνδέει τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα
με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα τουλάχιστον μέχρι τις 17 Ιουλίου. Αβέβαιο είναι και το επόμενο διάστημα, καθώς η μηχανική βλάβη του (41 ετών) πλοίου είναι μεγάλη, με τα νησιά να μένουν χωρίς κεντρική σύνδεση για περισσότερο από ενάμιση μήνα.
Το πλοίο «Πορφυρούσα» συνδέει τα δύο νησιά με το Γύθειο, όμως, χωρίς το «Κορνάρος» έχει χαθεί η διοικητική και η εμπορική σύνδεση με τον Πειραιά (καθώς τα Κύθηρα υπάγονται στην περιφέρειά του) και ένα μεγάλο μέρος του εσωτερικού τουρισμού κυρίως από Κρήτη.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Κυθήρων, Ευστράτιο Χαρχαλάκη, τουλάχιστον το 10% των αφίξεων επισκεπτών στο νησί έχει χαθεί σε σύγκριση με πέρσι. Μιλώντας στον «Ε.Τ.» εκτίμησε ότι το συγκεκριμένο πλοίο έχει πολύ μεγάλη βλάβη, ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτό έχουν απολυθεί… Το κόστος αποκατάστασης της μηχανικής βλάβης είναι προφανώς απαγορευτικό για την εταιρία, η οποία σε περίπτωση οριστικής απόσυρσης και μη αντικατάστασής του θα πρέπει να καταβάλει ρήτρα 480.000 ευρώ. Στην τελευταία λιτή ανακοίνωση της εταιρίας ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ LINES) στις 6 Ιουλίου αναφέρεται ότι το πλοίο «παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης».
http://www.eleftherostypos.gr/wp-content/uploads/2017/07/kornaros-1-533×400.jpg 533w” sizes=”(max-width: 1000px) 100vw, 1000px”>
Σε επιστολή του δημάρχου προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τονίζεται: «Το 1/3 της θερινής περιόδου έχει παρέλθει και το πλοίο ‘‘Βιτζεντζος Κορνάρος’’ παραμένει ακινητοποιημένο στο Πέραμα λόγω βλάβης, χωρίς καμία ορατή προοπτική επισκευής της κύριας μηχανής του. Η πλοιοκτήτρια εταιρία, που υποχρεούται βάσει δημόσιας συμβάσεως να εξυπηρετεί τα νησιά μας, με διαρκή δελτία τύπου μεταθέτει την ακινησία του πλοίου από εβδομάδα σε εβδομάδα, με αποτέλεσμα η αβεβαιότητα να έχει μετατραπεί σε απόλυτη οργή, καθώς οι ακυρώσεις κρατήσεων είναι εκατοντάδες, η οικονομική ζημία ανεπανόρθωτη και η δυσφήμηση του τόπου μας μεγάλη.
Η ΛΑΝΕ δεν ενημερώνει για την ουσία του προβλήματος, αλλά περιορίζεται στην ανακοίνωση του ανεκτέλεστου των δρομολογίων, μεταθέτοντας διαρκώς την ημερομηνία δήθεν επαναφοράς του πλοίου στη γραμμή. Η συμπεριφορά αυτή συνιστά απόλυτο εμπαιγμό που ουδείς -υπουργείο, δήμος, φορείς και κάτοικοι- δύναται να ανεχθεί. Ο Μάιος χάθηκε.
Ο Ιούνιος χάθηκε. Δεν είναι δυνατόν να χαθούν τουριστικά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Η κατάσταση στην τοπική κοινωνία είναι πλέον εκρηκτική. Τα Κύθηρα ζουν από τον τουρισμό. Η σύνδεσή τους με την Κρήτη, τον Πειραιά, την Καλαμάτα και το Γύθειο δεν είναι πολυτέλεια ή πάρεργο, αλλά ζωτικότατης σημασίας και πρέπει να αποκατασταθεί, ει δυνατόν, αύριο το πρωί. Η ΛΑΝΕ οφείλει είτε να βρει άμεσα άλλο πλοίο είτε να εγκαταλείψει πάραυτα τη γραμμή, καθώς η συμπεριφορά αυτή είναι πέραν κάθε ανεκτής λογικής. Αντιλαμβανόμαστε ότι και η ίδια η εταιρία έχει οικονομική απώλεια από την κατάσταση αυτή, όμως, το μείζον όλων είναι η επαναφορά της συγκοινωνιακής ομαλότητας στην περιοχή με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο».
Εντονη ήταν η αντίδραση και από την Κρήτη, με το δήμαρχο Κισσάμου, Θοδωρή Σταθάκη, να ζητά την άμεση αντικατάσταση του πλοίου. Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, και τον καλεί να απαντήσει για ποιο λόγο επιτρέπει την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων. Επισημαίνει πως «εδώ και ένα μήνα το μόνο ταξίδι στα Κύθηρα που μπορεί να γίνει με καράβι από τον Πειραιά είναι μέσα από τη φαντασία του επίδοξου αλλά ατυχήσαντος επισκέπτη. Το πλοίο ‘‘Βιτσέντζος Κορνάρος’’ της εταιρίας ANEK LINES έχει να φανεί στα Κύθηρα από τις 10 Ιουνίου και παραμένει μυστήριο, εάν και πότε θα ξεκινήσει».
Ο κ. Αμυράς ζητά, επίσης, να μάθει αν ο κ. Κουρουμπλής έχει υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί και αν προτίθεται να κάνει κάτι, για να ξανακούσουν οι ντόπιοι τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου