Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Το ελληνικό ελαιόλαδο χάνει τη μάχη στη Βρετανία

Μάχη να κρατηθεί στην τρίτη θέση της βρετανικής αγοράς δίνει το ελληνικό ελαιόλαδο αφού το μερίδιο της Ελλάδας στο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο είναι συγκρίσιμο με αυτό χωρών που δεν είναι καν ελαιοπαραγωγοί και που κατά πάσα πιθανότητα πωλούν (και) προϊόν ελληνικής προέλευσης.

Ενδεικτικό της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει το ελληνικό προϊόν είναι ότι το πρώτο εξάμηνο η Ελλάδα χάνει μερίδιο, τόσο σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο πέρυσι, όσο και συγκριτικά με ολόκληρο το 2020.

Μια άλλη εξήγηση, που δίνει η ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο, είναι ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020 περιλαμβάνεται η πρώτη περίοδος εφαρμογής μέτρων περιορισμού για την αντιμετώπιση της πανδημίας, που οδήγησε τους Βρετανούς σε μαζικές αγορές πανικού, από ένα σημείο και μετά, αδιακρίτως προέλευσης, τιμής, ποιότητας ή άλλων χαρακτηριστικών των προϊόντων.

Καθώς η τροφοδοσία ομαλοποιήθηκε, φαίνεται να χάνεται η δυναμική που δημιουργήθηκε για το ελληνικό ελαιόλαδο.

Η δεύτερη μεγάλη κατηγορία ελαιολάδου που εισάγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι αυτή των άλλων μη παρθένων. Εδώ η Ελλάδα έχει αμελητέο μερίδιο. Κυριαρχεί η Ισπανία με το 75% της αγοράς και ακολουθεί η Ιταλία με 22%, με την Ισπανία, όπως πάντα, να προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή.

Στην τρίτη θέση ως προς την αξία εισαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκονται τα άλλα παρθένα ελαιόλαδα. Και εδώ κυριαρχεί η Ισπανία με μερίδιο 72% και από τις χαμηλότερες τιμές, ενώ με μερίδιο 3,6% η Ελλάδα, αν και ενίσχυσε τη θέση της, παραμένει χαμηλότερα στην κατάταξη από μη ελαιοπαραγωγούς χώρες.

Αξιοσημείωτη είναι και η μικρή παρουσία ελληνικών επώνυμων προϊόντων από μεγάλες αλυσίδες λιανικής, οι οποίες διαθέτουν κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εμφιαλωμένα στην Ελλάδα, στο ΗΒ, ή ακόμα και σε άλλες χώρες, ή και βρετανικά επώνυμα προϊόντα εμφιαλωμένα στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή οι μεγάλες αλυσίδες θα εξακολουθήσουν να πιέζουν τους προμηθευτές τους για διαρκώς χαμηλότερες τιμές, ώστε να αποφύγουν, έστω εν μέρει, τη μετακύλιση του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές.

Με την Ιταλία να κυριαρχεί στα επώνυμα ελαιόλαδα και την Ισπανία στα ιδιωτικής ετικέτας, και προσφέροντας ήδη τις πιο χαμηλές τιμές της αγοράς, πιθανόν οι εναπομείναντες παίκτες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, να υποστούν μεγαλύτερη πίεση.

Ισπανία και Ιταλία διατηρούν δεσπόζουσα θέση στη βρετανική αγορά ελαιολάδου, ενώ και τα μεγέθη των εταιρειών τους είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά της μέσης ελληνικής εξαγωγικής επιχείρησης.

www.powergame.gr