Σοβαρούς προβληματισμούς εκφράζουν οι παράγοντες της αγοράς για την επόμενη τουριστική περίοδο, αφού η ευρωπαϊκή οικονομία οδεύει ολοταχώς προς την ύφεση, ενώ ο πληθωρισμός που επιμένει, στερεί από τα νοικοκυριά διαθέσιμο εισόδημα.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές η φετινή χρονιά ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά που δύσκολα θα επαναληφθεί μέσα στο ορατό μέλλον. Μετά από 2,5 και πλέον χρόνια, που τα ταξίδια ήταν ή απαγορευτικά με πολλούς περιορισμούς, εφέτος η αγορά άνοιξε και ουσιαστικά περιορισμοί δεν υπήρχαν ή σε κάποιες περιπτώσεις που υπήρχαν ήταν τόσο επουσιώδεις που δεν ενοχλούσαν κανέναν και δεν εμπόδισαν την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας που γνώρισε μία από τις καλύτερες χρονιές.
Πολλές επιχειρήσεις πήραν ανάσα μετά από 2,5 δύσκολα χρόνια και δύο περιόδους που οι μηχανές δούλευαν στο ρελαντί.
Αυξάνουν τα σύννεφα για την επόμενη χρονιά
Το 2023 όμως πολλοί φοβούνται ότι θα είναι επίσης μία ιδιαίτερη χρονιά, αλλά όχι προς το καλύτερο, αλλά προς το χειρότερο. Στην περίπτωση που οι φόβοι επαληθευτούν τότε θα πρέπει η βαριά βιομηχανία της χώρας να βρει τρόπους να ανταπεξέλθει στην νέα κατάσταση.
Ένας από αυτούς είναι να επιχειρήσει να προσεγγίσει πελάτες με φουσκωμένο πορτοφόλι, κάτι που έγινε με επιτυχία το 2021, αλλά εφέτος η εικόνα αυτή μετριάστηκε. Αναλυτές αναφέρουν ότι πολλές επιχειρήσεις στην αγωνία τους να μην χάσουν πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδά τους, αναλογιζόμενες τι είχε συμβεί το 2020 και το 2021 πούλησαν πολύ φθηνά πακέτα και το κυριότερο τα πούλησαν νωρίς, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αυξήσουν μεν τους τζίρους τους, αλλά και να περιοριστεί η κατά κεφαλήν δαπάνη σε πολλές περιπτώσεις.
Με λίγα λόγια η αγορά κινήθηκε μεν σε υψηλά επίπεδα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιτεύχθηκε ο στόχος που είχε εξ αρχής τεθεί.
Δεν χαριστεί τίποτε – Δύσκολη η άσκηση
Για την νέα σεζόν οι προκλήσεις είναι πολλές και όπως αναφέρουν οι αναλυτές και οι παράγοντες της αγοράς, η λύση της άσκησης σε καμία περίπτωση δεν είναι εύκολη, όπως επίσης όπως χαρακτηριστικά το καλοκαίρι του 2023 «τίποτε και από κανέναν δεν πρόκειται να χαριστεί κάτι».
Σημειώνουν επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη στόχευση και κυρίως ανάλυση των δεδομένων της αγοράς. Ίσως αναφέρουν κάποιοι, θα πρέπει να θυσιαστούν πράγματα για να επιτευχθεί ο βασικός στόχος, που δεν είναι άλλος από το μείνει ψηλά το brant Ελλάδα, όπως επίσης και να μείνει ικανοποιημένη η πελατεία. Και για να υπάρξει ισορροπία θα πρέπει η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών να παραμείνει σε υψηλό επίπεδο και παράλληλα τα περιθώρια κέρδους να μην ξεφύγουν.
ΠΗΓΗ imerisia.gr