Κυριακή
8
Σεπτέμβριος
TOP

«Τριτοκοσμικές συνθήκες στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας»

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

από το www.capital.gr

“Θυμίζει σταθμό λεωφορείων της δεκαετίας του ’80 με ’90. Οι ταμπέλες για διάφορες πληροφορίες είναι κίτρινες δεκαετιών που κρέμονται από την οροφή με σκουριασμένες αλυσίδες”.

“Τα βέλη στις πινακίδες για τις τουαλέτες είναι σχεδιασμένα με μαρκαδόρο”. nmute

“Οι ηχητικές ανακοινώσεις δεν ακούγονται καθαρά και τα καθίσματα είναι πολύ λίγα για τον κόσμο που εξυπηρετεί”.

“Απαρχαιωμένο αεροδρόμιο δυστυχώς. Ώρα 11.00 το πρωί οι οθόνες αναγγελίας αναχωρήσεων έδειχναν ακόμα τις πτήσεις της προηγούμενης νύχτας!”

“Βρώμικες τουαλέτες. Η ντροπή της ντροπής για τη Μεσσηνία”.

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα σχόλια, που έχουν γράψει επιβάτες για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”. Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους, οι πολίτες κάνουν λόγο για μια εικόνα εγκατάλειψης με την οποία έρχονται αντιμέτωποι όσοι επιλέγουν να διακινηθούν μέσω του συγκεκριμένου περιφερειακού αεροδρομίου. Μάλιστα, η πρόσφατη κατάρρευση μέρους της οροφής στο τμήμα για τον έλεγχο των διαβατηρίων, ήρθε να επιβεβαιώσει με τον χειρότερο τρόπο τις σοβαρές ελλείψεις, που εμφανίζει σε επίπεδο υποδομών.

Μετρώντας 65 χρόνια από τη μέρα που ξεκίνησε να λειτουργεί, ο αερολιμένας της Καλαμάτας, ο οποίος βρίσκεται επί του παρόντος στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τα τελευταία χρόνια εκτός από τους επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού, εξυπηρετεί κάθε χρόνο αρκετούς χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, οι οποίοι αντικρίζουν τριτοκοσμικές συνθήκες, που σίγουρα δεν αρμόζουν σε ένα διεθνές αεροδρόμιο.

Είναι ενδεικτικό ότι η ένωση ξενοδόχων της Μεσσηνίας έχει ουκ ολίγες φορές επισημάνει την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν οι “φτωχές” κτιριακές υποδομές, οι οποίες λειτουργούν σαν τροχοπέδη στην περαιτέρω άνοδο των συνολικών αφίξεων στην περιοχή. Πέρυσι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας υπήρξε ένα από τα ελάχιστα που κατέγραψε μείωση στις αφίξεις και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό, σε μια, μάλιστα, χρονιά-ρεκόρ για την επιβατική κίνηση στο σύνολο της χώρας. Θυμίζουμε ότι στις αρχές του έτους, ο τοπικός φορέας είχε κάνει έκκληση προς το Υπερταμείο και την ΥΠΑ προκειμένου να γίνει επιθεώρηση ώστε να εκτιμηθούν οι ανάγκες που υπάρχουν και οι βελτιωτικές κινήσεις που θα έπρεπε να γίνουν ενόψει της τουριστικής σεζόν.

Παρόμοια εικόνα και στο Ηράκλειο

Ο κρατικός αερολιμένας της Καλαμάτας δεν είναι ο μοναδικός που η διαχείρισή του βρίσκεται στα χέρια του δημοσίου και έχει περιέλθει σε κατάσταση απαξίωσης. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, “Νίκος Καζαντζάκης”, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, όπως είχε καταγράψει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Capital.gr. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά το Ηράκλειο, πριν από λίγες μέρες, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αναγνώρισε το πρόβλημα, λέγοντας σε ανακοίνωση ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη “καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε οι παλαιές και υπερκορεσμένες υποδομές, που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα όριά κόπωσής τους, να συντηρούνται και να εκσυγχρονίζονται διαρκώς μέχρι τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι τον Φεβρουάριο του 2027”.

Το στοίχημα για την παραχώρηση

Επιστρέφοντας στην περίπτωση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου για συνολικά 40 χρόνια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Γρηγοριάδη, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να κληθούν για να καταθέσουν οικονομικές δεσμευτικές προσφορές οι κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον με απώτερο σκοπό να υπάρξει ανάδοχος πριν ολοκληρωθεί το 2024.

Θυμίζουμε ότι στον διαγωνισμό συμμετέχουν μέχρι στιγμής σε επίπεδο ενδιαφέροντος 4 κοινοπρακτικά σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur και Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου). Σε κάθε περίπτωση πάντως, μετά την ανάδειξη αναδόχου, το Υπερταμείο προτίθεται να διατηρήσει μερίδιο της τάξεως του 10% σε μια κίνηση που συμβαδίζει με τον νέο του ρόλο ως Sovereign Wealth Fund, επωφελούμενο, παράλληλα, από την προσδοκώμενη ανάπτυξη του αεροδρομίου σε βάθος χρόνου.