
Μολονότι στα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα εμπλέκονται άτομα νεαρής και μέσης ηλικίας, οι οποίοι σε σημαντικό ποσοστό, αψηφούν τα όρια ταχύτητας, οδηγούν έχοντας καταναλώσει αλκοόλ ή κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου, εντούτοις η συμμετοχή ηλικιωμένων σε τροχαία συμβάντα δεν είναι ασήμαντη.
Μέσα σε ένα 24ωρο της τρέχουσας εβδομάδας, είχαμε τέσσερις νεκρούς σε ισάριθμα τροχαία, με θύματα μία γυναίκα 52 ετών και τρεις άνδρες 27, 23 και 80 ετών. Η γυναίκα ήταν οδηγός μοτοσικλέτας που συγκρούστηκε με φορτηγό, ενώ οι τρεις άνδρες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων που εξετράπησαν της πορείας τους. Τα αίτια διερευνώνται και στις τέσσερις περιπτώσεις.
Ωστόσο, σε αυτή του 80χρονου άνδρα οι ειδικοί δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο παθολογικού επεισοδίου κατά την οδήγηση, που οδήγησε στην απώλεια ελέγχου του οχήματος.
Εκεί, 88χρονη οδηγός χτύπησε φορτηγάκι, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, έπεσε επάνω σε τρία σταθμευμένα αυτοκίνητα ρίχνοντας δύο μοτοσικλέτες. Από το τροχαίο έχασε τη ζωή του 41χρονος οδηγός μοτοσικλέτας και άλλοι τέσσερις τραυματίστηκαν.
«Ταρίφα» 200 ευρώ για ανανέωση άδειας
Μολονότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι μετά την συμπλήρωση της ηλικίας των 80 ετών, η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, και αφού ο οδηγός υποβληθεί στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, εντούτοις οι περισσότεροι – αν όχι όλοι – απευθύνονται σε γραφεία διεκπεραιώσεων και ανανεώνουν το δίπλωμά τους με μια φωτογραφία και 200 ευρώ.
Περίπου δύο εβδομάδες μετά την κατάθεση των εγγράφων και την πληρωμή του γραφείου, τούς ειδοποιούν ότι η άδεια οδήγησης είναι έτοιμη για να την παραλάβουν. Τόσο απλό και τόσο επικίνδυνο, αφού συνεχίζουν να οδηγούν άνθρωποι άνω των 85 – 90 ετών με σοβαρά προβλήματα όρασης και περιορισμένα, λόγω ηλικίας, αντανακλαστικά.
Διαβαστε περισσότερα στο www.tovima.gr πατώντας ΕΔΩ