Του Θανάση Κ.
Aυτό που συμβαίνει γύρω μας – στην ελληνική επικαιρότητα – έχει ένα όνομα:
Λέγεται ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ εγκλήματος!
Και δεν πρόκειται για μεμονωμένη ή στιγμιαία συγκάλυψη.
Πρόκειται για κραυγαλέα αλυσίδα πολλαπλών περιπτώσεων συγκάλυψης.
Που καταντά ο “κανόνας” – κι όχι η θλιβερή «εξαίρεση»…
Και η βαριά οσμή του – η αποφορά του – έχει γίνει πια πνιγηρή…
* Στην περίπτωση της τραγωδίας των Τεμπών έχουμε συγκάλυψη – και μάλιστα πολλαπλή:
— Συγκαλύπτονται οι πολιτικές ευθύνες όσων με πράξεις ή – κυρίως – παραλήψεις, δεν φρόντισαν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η σύμβαση 717 του Σεπτεμβρίου του 2014, προέβλεπε να επέλθει εκσυγχρονισμός των σιδηροδρομικών δρομολογίων με αποκλεισμό κάθε πιθανότητας για… μετωπική σύγκρουση.
Δεν εφαρμόστηκε ποτέ επί ΣΥΡΙΖΑ, δεν αποκαταστάθηκε πλήρως όταν ήλθε η επόμενη κυβέρνηση, δεν εφαρμόστηκε ποτέ το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS που ακινητοποιεί τους σειρμούς όταν κινούνται στην ίδια γραμμή ο ένας προς τον άλλο. Και κυρίως δεν κυνηγήθηκαν οι “γνωστοί άγνωστοί” που εδώ και χρόνια (με εξαίρεση την περίοδο 2012-15) λεηλατούν τις σιδηροδρομικές γραμμές αφαιρώντας κάθε είδους υλικά και ηλεκτρονικές συσκευές.
— Ναι, υπήρξαν απίστευτα ανθρώπινα λάθη, κυρίως από τον άπειρο σταθμάρχη κι από τους προϊσταμένους του που τον άφησαν μόνο και επέτρεπαν να λειτουργεί η νευραλγική θέση του λίγο ως… κωλοχανείο.
Αλλά, αν είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν τον Φεβρουάριο του 2023 τα μέσα – που προβλέπονταν από τη σύμβαση του 2014 και που θα έπρεπε να λειτουργούν κανονικά από τις αρχές του 2016 – απλώς ΔΕΝ θα συνέβαινε το τραγικό δυστύχημα.
— Ακόμα και μέσα σε όλο αυτό το μπάχαλο:
μηχανισμών ασφαλείας που δεν εφαρμόζονται ή δεν λειτουργούσαν
και ανθρώπινης ανευθυνότητας που δεν ελέγχεται και δεν τιμωρείται,
το δυστύχημα θα είχε πολύ λιγότερους νεκρούς, αν η εμπορική αμαξοστοιχεία δεν μετάφερε παράνομα ξυλόλιο (ή ξυλένιο – χημική ονομασία: διμεθυλβενζόλιο), ένα εκρηκτικό υλικό που χρησιμοποιείται – μεταξύ πολλών άλλων – για νόθευση βενζίνης. Κι επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε πια «βαριά» χημική βιομηχανία, τέτοιες ποσότητες ξυλολίου (δύο τουλάχιστον βαγόνια σε ένα σειρμό) μπορεί να είχαν μόνο ένα προορισμό: Το κύκλωμα νόθευσης καυσίμων…
— Το γεγονός ότι το φορτίο αυτό δεν αναφέρεται στα επίσημα χαρτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «φωνάζει» πως ήταν παράνομο.
— Το γεγονός ότι στην αρχή μας είπαν πως το «μανιτάρι» που καταγράφθηκε
στο οπτικό υλικό από τις στιγμή της σύγκρουσης οφειλόταν στα χημικά των …μετασχηματιστών από τις μηχανές των αμαξοστοιχιών (ισχυρισμός ο οποίος στην συνέχεια αποσύρθηκε), σημαίνει ότι οι αρμόδιες αρχές, ενώ δεν είχαν καμία μέριμνα να αποτρέψουν το πολύνεκρο δυστύχημα, επέδειξαν εντούτοις αξιοθαύμαστη ετοιμότητα να συγκαλύψουν τα αίτιά του από την πρώτη στιγμή…
— Το γεγονός ότι χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος για να αρχίσουν να παραδέχονται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο ξυλολίου, επιβεβαιώνει ότι το μανιτάρι της “έκρηξης” οφειλόταν σε αυτό κι ότι ήταν παράνομο! Όχι απλώς δεν είχε δηλωθεί, αλλά προοριζόταν για παράνομη χρήση. Κατά πάσα πιθανότητα για νόθευση καυσίμων.
Ρωτώντας ένα από τους πιο έμπειρους ειδικούς στα «επικίνδυνα υλικά» για το πόσο μπορεί να ευθύνεται το παράνομο φορτίο ξυλολίου για το μακάβριο απολογισμό των νεκρών μου απάντησε κοφτά:
— Αν υπήρχαν δύο βαγόνια με αυτό το υλικό, είναι πολύ πιθανό – από αυτό και μόνο – να διπλασιάστηκε ο τελικός αριθμός των νεκρών!
Και το κρίσιμο εδώ δεν είναι γιατί “μπαζώθηκε” ο τόπος του δυστυχήματος. Αυτό μπορεί να συνέβη, πράγματι, γιατί έπρεπε να αποκατασταθεί η σταθερότητα του εδάφους στο σημείο της έκρηξης, όπου υπήρξε κρατήρας. Και να μπορέσει να περάσει ξανά η σιδηροδρομική γραμμή από πάνω…
Το πιο σημαντικό, όμως, που δεν απαντιέται μέχρι στιγμής, είναι γιατί υπήρξε τόσο συστηματική συγκάλυψη για το παράνομο φορτίο. Γιατί χρειάστηκε ένας χρόνος να αποκαλυφθεί; Ποιός ευθύνεται για την παράνομη διακίνησή του; Πού κατευθυνόταν; Ποιοί επρόκειτο να το παραλάβουν; Ποιός έδωσε εντολή να δίνεται στην αρχή η ψευδής δικαιολογία πως το “μανιτάρι” που εμφανίστηκε το πρώτο βράδυ ήταν “δικαιολογημένο” από τα χημικά των μετασχηματιστών; Ποιός στη συνέχεια αφαίρεσε το “μανιτάρι” που όλοι είδαμε αρχικά από το οπτικοακουστικό υλικό τη στιγμή της σύγκρουσης;
Εδώ κάτι δεν πάει καθόλου καλά…
Όλα αυτά είναι στοιχεία που προέκυψαν από την Εξεταστική της Βουλής όπως καταγράφηκαν στα διαφορετικά πορίσματα των κομμάτων. ΔΕΝ είναι τελικά πορίσματα της δικαστικής διερεύνησης, που τώρα μόλις αρχίζει.
Οι πολιτικές ευθύνες εκτείνονται σε δύο, τουλάχιστον, κυβερνήσεις.
Οι ανθρώπινες ευθύνες εντοπίζονται το βράδυ της σύγκρουσης.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι υπήρξε συγκάλυψη μέχρι στιγμής.
Κι ότι η συγκάλυψη έγινε με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης.
Κι ότι αφορά ασφαλώς παράνομα κυκλώματα διακίνησης υλικού για νόθευση καυσίμων.
Κι ότι αυτοί που επιχειρήθηκε να συγκαλυφθούν ΔΕΝ είναι τίποτα “φτωχοπρόδρομοι” του υποκόσμου – είναι μεγάλα συμφέροντα παραγωγής και διακίνησης καυσίμων.
Αν ήταν “μικροαπατεώνες” δεν θα κινητοποιούνταν τόσο άμεσα και τόσο ποικίλοι κρατικοί μηχανισμοί για να τους καλύψουν.
* Έχουμε και δεύτερη περίπτωση συγκάλυψης, που προκύπτει σήμερα:
Από την δικαστική έκβαση της τραγωδίας στο Μάτι προκύπτει ότι η σημερινή κυβέρνηση, επιμένει σε αυτό ακριβώς που ισχυριζόταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ!
Ότι τάχα το Μάτι κάηκε λόγω… “Κλιματικής κρίσης”!
Πρόκειται για γελοίο ισχυρισμό! Κι ήταν το ίδιο γελοίος όταν τον διατύπωνε ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως είναι και τώρα, που τον επαναφέρει η ΝΔ.
Το καλοκαίρι του 2018 ήταν από τα πιο “ήπια” και τα πιο υγρά (όπως παραδέχονται μετεωρολόγοι σήμερα…)
Τη μέρα που ξέσπασε η πυρκαγιά η μέγιστη θερμοκρασία στην Αθήνα ήταν 37 βαθμοί Κελσίου. Και στο Μάτι λίγο χαμηλότερη.
Για τα ελληνικά δεδομένα δύσκολα να το πεις “καύσωνα”…
Κι εκείνες τις μέρες είχαμε και ασυνήθιστες καλοκαιρινές βροχοπτώσεις στην περιοχή…
Υπήρχαν, πράγματι, ισχυροί δυτικοί άνεμοι εκείνη τη μέρα. Οι ανατολικοί άνεμοι είναι συνηθισμένοι στην ευρύτερη περιοχή, αλλά αυτοί έρχονται από τη θάλασσα και δεν μπορούν να φέρουν φωτιά.
Οι δυτικοί άνεμοι είναι πιο σπάνιοι στην περιοχή. Κι αυτοί μπορούν να φέρουν φωτιά στο Μάτι, από το δασωμένο πρανές της Πεντέλης.
Αλλά παρ’ ό,τι πιο “σπάνιοι”, το φαινόμενο των δυτικών ανέμων ΔΕΝ είναι “πρωτοφανές”! Εμφανίζεται κάθε καλοκαίρι τουλάχιστον δύο η τρείς φορές στο διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου. Τις τελευταίες πολλές… δεκάδες χρόνια!
ΔΕΝ παρατηρήθηκε για πρώτη φορά. Δεν ήταν κάποια ένδειξη… “Κλιματικής κρίσης” ή “Κλιματικής αλλαγής”, ούτε η θερμοκρασία ούτε η υγρασία ούτε η φορά των ανέμων.
Εκείνο που έγινε για – πράγματι – πρώτη φορά είναι πως ΔΕΝ υπήρχαν καθόλου πυροσβεστικά μέσα στην περιοχή – ούτε εναέρια ούτε επίγεια – να αναχαιτίσουν την πυρκαγιά που κατέβαινε από το βουνό.
Δεν υπήρχαν γιατί είχαν όλα αποσταλεί σε μιαν άλλη πυρκαγιά στο άλλο άκρο της Αττικής, στα διυλιστήρια της Κινέττας!
Όλοι το γνωρίζουν αυτό. Αλλά κανείς δεν διερευνά πώς δόθηκε εντολή να φύγουν ΟΛΑ τα πυροσβεστικά μέσα από μια περιοχή και μια μέρα που είχε πρόβλημα (λόγω δυτικών ανέμων). Ποιές “πιέσεις” ασκήθηκαν. Από ποιούς. Και ποιοί “αρμόδιοι” ενέδωσαν αδιαμαρτύρητα στις πιέσεις.
Και γιατί, ενώ όλοι ξέρουν πως δεν υπήρχαν επί τόπου πυροσβεστικά μέσα, μιλάνε ακόμα για το “όργιο της παράνομης δόμησης” – σε μια περιοχή που έχουν υπάρξει τις τελευταίες δεκαετίες τρία η τέσσερα “σχέδια πόλης” ;
για την “αδυναμία πρόσβασης στη θάλασσα” – σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από ΚΡΥΜΝΩΔΕΙΣ ακτές!
και για την “καταπάτηση δάσους” από τους κατοίκους – σε μια περιοχή που όταν πήγαν οι κάτοικοι εκεί, στη δεκαετία του ’50 ήταν “αγροί”, όπως δείχνουν οι αεροφωτογραφίες της εποχής και δεν υπήρχαν δένδρα! Τα έβαλαν οι ίδιοι οι κάτοικοι που πρωτοπήγαν εκεί!
Γιατί επί σημερινής κυβέρνησης επιμένουν στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ;
Γιατί η σημερινή κυβέρνηση συγκαλύπτει το έγκλημα της προηγούμενης;
Μήπως για να μην αποκαλυφθεί ότι όλα τα πυροσβεστικά μέσα είχαν αποσυρθεί από την περιοχή; Και η πυρκαγιά προχώρησε ανεμπόδιστη…
Και ποιά μεγάλα συμφέροντα κρύβονται πίσω από την ανεπίτρεπτη απόσυρση των πυροσβεστικών μέσων, τόσο ΜΕΓΑΛΑ, ώστε να παραλύσουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τότε και να τα συγκαλύπτει πεισματικά και η σημερινή;
Όλως συμπτωματικώς έχουν κι αυτή τη φορά σχέση με την παραγωγή-διύλιση καυσίμων…
* Αλλά και τρίτη κραυγαλέα συγκάλυψη αποκαλύφθηκε αυτές τις μέρες:
Για τη διαβόητη σκευωρία Novartis. Που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά συγκαλύφθηκε πλήρως επί κυβέρνησης ΝΔ!
Και τώρα έρχονται στελέχη του ίδιου του – σπαρασσόμενου πλέον – ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, και επιβεβαιώνουν πλήρως όσα κατήγγελλαν τότε τα θύματα της σκευωρίας:
Ότι είχε στηθεί ΠΑΡΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ και ΠΑΡΑΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ που παρήγαγε ψευδείς και ανυπόστατες κατηγορίες, για το διασυρμό πολιτικών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ τότε…
Αλλά ακόμα σήμερα οι κουκούλες των “προστατευομένων” ψευδομαρτύρων ΔΕΝ έχουν βγει!
— Στο μεταξύ οι ψευδομάρτυρες έχουν εισπράξει μεγάλες αμοιβές από το εξωτερικό, ενώ οι κατηγορίες τους κατά των δέκα πολιτικών προσώπων αποδείχθηκαν ψευδείς!
— Και η τότε “Εισαγγελέας Διαφθοράς”, που ενορχήστρωσε όλη αυτή τη σκευωρία, ενώ καταγγέλθηκε από τους προϊσταμένους της ότι παραβίασε κατάφωρα τη Δικονομία, όχι μόνο δεν τιμωρήθηκε, αλλά “καθάρισε” και… βραβεύθηκε μάλιστα από το Ευρωκοινοβούλιο, για τη συμβολή της, λέει, στην “πάταξη της Διαφθοράς” ενορχηστρώνοντας… “πέτσινες” κατηγορίες που κατέρρευσαν όλες! Και μπήκαν στο αρχείο…
— Στο μεταξύ από τους τρείς “προστατευόμενους” ψευδομάρτυρες, ο ένας αποκάλυψε ότι τον έβαλαν να καταγγείλει ψέματα, και αποκάλυψε τα ονόματα των άλλων δύο, ενώ ο δεύτερος καταδικάστηκε και φυλακίστηκε για άλλη υπόθεση!
Κι όμως παραμένει “προστατευόμενος”.
Αλλά οι κουκούλες δεν έχουν βγει ακόμα, διότι, αν αποκαλύπτονταν και επισήμως οι ταυτότητές τους, θα έπρεπε να παραπεμφθούν για ψευδομαρτυρία (αφού όταν κλήθηκαν να καταθέσουν ως φυσικά πρόσωπα είπαν τα ακριβώς αντίθετα απ’ όσα ισχυρίστηκαν ως “προστατευόμενοι μάρτυρες”).
Και δεν έχουν βγει οι κουκούλες, διότι τότε θα αναγκάζονταν να πουν ποιοί τους έβαλαν να πουν όσα είπαν.
Εδώ λοιπόν έχουμε ένα πολλαπλό σκάνδαλο σκόπιμου διασυρμού υψηλά ιστάμενων πολιτικών, που οργανώθηκε από την τότε κυβέρνηση, με συμμετοχή και δικαστικών λειτουργούν, αποκαλύφθηκε ότι οι κατηγορίες ήταν ΟΛΕΣ χαλκευμένες και οι μαρτυρίες όλες “δασκαλεμένες”, αλλά δεν τιμωρήθηκε κανείς από τους αυτουργούς.
Αντίθετα τους κάλυψαν ΟΛΟΥΣ!
Άλλο ένα σκάνδαλο (που αν επιτύγχανε θα συνιστούσε “αλλοίωση πολιτεύματος”) που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ και η συγκάλυψή του συντελέσθηκε απολύτως επί σημερινής κυβέρνησης…
Τρείς όζουσες υποθέσεις λοιπόν:
Δύο τραγωδίες:
— Η μία, στα Τέμπη, έγινε επί ΝΔ, αλλά με πολιτικές ευθύνες που πάνε πίσω και επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
— Η άλλη έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, στο Μάτι.
Και ένα πρωτοφανές σκάνδαλο, που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ και ΑΠΟ τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως καταθέτουν σήμερα τότε στελέχη του.
Στις δύο τραγωδίες εμπλέκονται εμμέσως “υψηλόβαθμα” κυκλώματα της διύλισης και διακίνησης καυσίμων.
Και στα τρία η συγκάλυψη επιχειρήθηκε επί κυβέρνησης ΝΔ.
Κάτι βρωμάει…
Έτσι;