Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Βαριά πρόστιμα σε πάνω από 7.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

Οι ιδιοκτήτες τους είχαν πραγματοποιήσει αλλαγές στο ΙΧ τους για να γλιτώνουν από τα τεκμήρια, τα Τέλη κυκλοφορίας και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια στην αγορά τα κυκλώματα που έναντι αμοιβής άλλαζαν στην Άδεια Κυκλοφορίας τον κυβισμό του κινητήρα κάποιου οχήματος, συνήθως με κυβισμό πάνω από 2 λίτρα, αντικαθιστώντας τον με κάποιον με χαμηλότερο κυβισμό ώστε ο ιδιοκτήτης του να γλιτώνει από τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Παράλληλα κάποιοι άλλοι πραγματοποιούσαν τον «εικονικό» υποκυβισμό ώστε να μπορέσουν να μεταπωλήσουν με υψηλή αξία κάποιο μεταχειρισμένο όχημα!

Ωστόσο το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), όπως αποκάλυψε το Newmoney.gr και σε συνέχεια του ρεπορτάζ, έψαξε και βρήκε εκείνους που «κατεβάζουν» τον κυβισμό των αυτοκινήτων τους προκειμένου να τα κυκλοφορούν πληρώνοντας χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας και να γλιτώνουν από την «τσιμπίδα» των τεκμηρίων και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ παράλληλα όταν έρθει η ώρα της πώλησης να εισπράξουν πολύ περισσότερα χρήματα.

Άλλωστε χιλιάδες αγγελίες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «διαφημίζουν» τον υποκυβισμό του κινητήρα τους και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αυτό αποτέλεσε και η αρχή των ερευνών του ΣΔΟΕ καθώς οι ιδιοκτήτες τους χωρίς κανένα δισταγμό διαφήμιζαν την κομπίνα που είχαν κάνει ώστε το όχημα να πληρώνει χαμηλότερους φόρους.

Κάτι ανάλογο να επισημάνουμε ότι συμβαίνει και με τα Ιστορικά αυτοκίνητα όπου οι πωλητές τους «διαφημίζουν» τα χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας τους και τονίζουν ότι κυκλοφορούν κανονικά

Τι θα πληρώσουν οι παραβάτες

Βαριά είναι τα πρόστιμα που θα καλεστούν να πληρώσουν οι παραβάτες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα οποία έχουν πραγματοποιήσει «εικονικές» αλλαγές κινητήρων ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει και το τελικό πρόστιμο της Εφορίας.

Αρχικά οι παραβάτες ιδιοκτήτες των οχημάτων θα πληρώσουν τα διπλά Τέλη Κυκλοφορίας από το έτος που έχει δηλωθεί η «εικονική» αλλαγή του κινητήρα. Δηλαδή αν η αλλαγή του κινητήρα έχει δηλωθεί το 2015 τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πληρώσει αναδρομικά τα αυξημένα και διπλά Τέλη Κυκλοφορίας για 9 έτη! Είναι εύκολο να αναλογιστεί κανείς πως αν τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 1.150 ευρώ τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 20.700 ευρώ.

Αν πάλι τα Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 625 ευρώ και η μετατροπή έχει δηλωθεί το 2013 τότε το πρόστιμο μόνο από τα Τέλη κυκλοφορίας ανέρχεται σε 13.750 ευρώ!

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστούν και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και τα χαμένα έσοδα του κράτους που πιθανόν να προκαλούνται από την αποφυγή των τεκμηρίων διαβίωσης

Πηγή: newsauto.gr

Δείτε τη συνέχεια εδώ