Στοχευμένες χρηματοδοτήσεις που θα πιάνουν τόπο και θα δημιουργούν θέσεις απασχόλησης με προοπτική
και έναν ευρύτερο κύκλο εργασιών είναι ο στόχος της κυβέρνησης, όπως τον περιέγραψε μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης.
Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι η κυβερνητική κατεύθυνση φαίνεται από το γεγονός ότι σε όλα τα προγράμματα ΕΣΠΑ ετέθη ζήτημα δημιουργίας θέσεων πλήρους απασχόλησης και ότι “ακόμη και στις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις ζητήσαμε την δημιουργία μιας έστω θέσης πλήρους απασχόλησης”.
Ο αν. Υπουργός Οικονομίας επισήμανε ακόμη ότι “ο δείκτης ανεργίας έχει υποχωρήσει αρκετά, αλλά όχι στα επίπεδα που θα θέλαμε καθώς τα προηγούμενα χρόνια είχαν φτάσει σε ύψη πρωτόγνωρα για δυτική χώρα.”. Σημαντικό όμως σύμφωνα με τον κ, Χαρίτση είναι ότι όλοι οι ποιοτικοί δείκτες, οι λιανικές πωλήσεις, οι επενδύσεις και η βιομηχανική παραγωγή, είναι θετικοί.
Ο κ. Χαρίτσης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι “με εξαίρεση έναν μήνα, αυτό το εξάμηνο οι περισσότερες θέσεις εργασίας, έστω και με μικρή πλειοψηφία, είναι θέσεις πλήρους απασχόλησης” όπως είχε θέσει ως στόχο η κυβέρνηση, ζητώντας την διατήρηση του ευρωπαϊκού κεκτημένου και να υπάρχουν συμβάσεις ώστε να παταχτεί η μαύρη εργασία. Ο κ. Χαρίτσης πρόσθεσε ότι “η ανάπτυξη δεν παραγγέλλεται ούτε διατάσσεται αλλά χτίζεται μέρα τη μέρα και για αυτό πρέπει να ενισχυθούν οι κλάδοι της βιομηχανίας που δημιουργούν θέσεις πλήρους απασχόλησης”.
Πλέον, όπως ανέφερε ο υπουργός, υπάρχει “στροφή στον δευτερογενή τομέα, στη βιομηχανία και την μεταποίηση, και ιδιαίτερα σε τομείς διατροφής και νέων τεχνολογιών’.
“Η ανταπόκριση από κοινωνικά στρώματα που ήταν αποκλεισμένα από την χρηματοδότηση, και το γεγονός ότι νέοι επιστήμονες και ερευνητές μπορούν πλέον να καταθέτουν προτάσεις, δείχνει ότι κάτι αλλάζει” τόνισε ο Αλέξης Χαρίτσης σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια που “το περίκλειστο σύστημα αφορούσε λίγους και εκλεκτούς”.
Ιδιαίτερη σημασία σύμφωνα με τον υπουργό έχει “το εμβληματικό πρόγραμμα Δημιουργώ – Ερευνώ -Καινοτομώ” που έδωσε την δυνατότητα να καταθέσουν προτάσεις από κοινού ερευνητικά ιδρύματα και επιχειρήσεις, κάτι που καταδεικνύει ότι “πέτυχε η προσπάθεια για άνοιγμα, καθώς όταν θέλουμε να επενδύσουμε στην έρευνα, όταν θέλουμε να καινοτομήσουμε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε”.
“Η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων” ανέφερε ο κ. Χαρίτσης “απέφερε επιπλέον ρευστότητα 1,4 δισ. ευρώ” ενώ ‘το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δίνει δυνατότητες, για παράδειγμα 1,6 δισ. ευρώ το 2019, για έργα τοπικού χαρακτήρα που δεν έχουν υλοποιηθεί ή έχουν αφεθεί ημιτελή, αρδευτικά έργα, αγροτικούς δρόμους κοκ, που ανοίγουν ένα νέο κύκλο εργασιών σε αυτές τις περιοχές’
Αντίθετα με τα προηγούμενα χρόνια “που είχε δημιουργηθεί ένα παρασύστημα που οδηγούσε σε κατάσταση στην οποία ο ενδιαφερόμενος δεν είχε ιδιαίτερη πληροφορία, τώρα πλέον όλη η πληροφορία είναι διαθέσιμη ηλεκτρονικά” και “τους τελευταίους μήνες έχουν τεθεί και απαντηθεί περισσότερα από 85.000 ερωτήματα”.
Ειδικότερα για τον νέο αναπτυξιακό νόμο, ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι “οι προηγούμενοι νόμοι άφησαν πολύ μικρή ανάπτυξη, πολύ λίγες θέσεις εργασίας και πολύ μικρή προστιθέμενη εργασία. Γιαυτό άλλωστε μιλάμε για διπλή κρίση, όχι μόνο την δημοσιονομική των τελευταίων επτά χρόνων αλλά και του παραγωγικού αναπτυξιακού μοντέλου, όπου πολύ λίγες επενδύσεις πήραν πάρα πολλά και ενισχύονταν επενδύσεις πολύ χαμηλής τεχνολογίας”.
Για κάθε θέση εργασίας, πρόσθεσε ο κ. Χαρίτσης, δαπανήθηκαν 330.000 ευρώ στους προηγούμενους αναπτυξιακούς”.
Το καινούργιο του αναπτυξιακού νόμου, όπως τόνισε ο κ. Χαρίτσης, είναι ότι πλέον παρακολουθούνται οι επενδύσεις σε όλη τους την διάρκεια αντίθετα με ό,τι γινόταν στο παρελθόν όπου “η επιδότηση ήταν αντί για μέσο, ο σκοπός της επένδυσης”.
Ανέφερε επίσης στα θετικά του νόμου ότι πλέον το 90% των επενδύσεων αφορούν σε πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ενώ “η πλειονότητα των επενδυτών ζητεί άλλα κίνητρα -φοροαπαλλαγές και φοροελαφρύνσεις- και όχι απευθείας χρηματοδότηση.
“Καμιά επιχείρηση που δεν τηρεί την νομοθεσία στα εργασιακά” τόνισε ο υπουργός “δεν μπορεί να χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ” ενώ είναι “χρυσή ευκαιρία η αλλαγή σελίδας για να ξαναβάλουμε κανόνες ώστε να ενισχυθούν αυτοί που τηρούν τους κανόνες”.
Σχετικά με τους φορολογικούς συντελεστές, ο κ. Χαρίτσης δήλωσε ότι “δεν θεωρούμε ότι η ελληνική οικονομία πρέπει να προχωρήσει με πολύ χαμηλούς συντελεστές όπως σε κάποιες γειτονικές χώρες αλλά με ένα σοβαρό, απλοποιημένο και ξεκάθαρο φορολογικό σύστημα, καθώς ένα ζήτημα είναι να υπάρχει κοινωνικό κράτος, δομές στην υγεία, την παιδεία, την εργασία, που θα χρηματοδοτηθούν”.
Με αυτό το δεδομένο ο κ. Χαρίτσης μίλησε για “στοχευμένες παρεμβάσεις στο φορολογικό, που προϋποθέτουν να ξεπεραστούν οι συμφωνίες και υποχρεώσεις που δημιουργούν οι συμφωνίες, οπότε μετά την έξοδο από αυτές, το 2018, θα έχουμε την δυνατότητα ελαφρύνσεων”.
Υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν πέσει στην ελληνική οικονομία 11 δισ. κοινοτικά κονδύλια, ο κ. Χαρίτσης στάθηκε στη σημασία της Αναπτυξιακής Τράπεζας που “πρέπει να έχει συντονιστικό ρόλο και να καλύπτει ρευστότητα και ανάγκες που δεν καλύπτονται, ενώ τα πάντα πρέπει να γίνουν με προσοχή για να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος” που λειτούργησαν ως μηχανισμοί προώθησης ορισμένων συμφερόντων”.
Ο κ. Χαρίτσης δήλωσε επίσης ότι “δεν πρέπει να ταυτίζουμε την κοινωνία με την αντιπολίτευση” καθώς η κοινωνία ‘περιμένει πώς θα χαραχτεί η νέα σελίδα που δημιουργήθηκε στην ελληνική οικονομία” ενώ η αντιπολιτευτική ρητορική είναι “ντουφεκιές στον αέρα και προσπάθεια αποπροσανατολισμού”.
https://www.facebook.com/radiofono247/videos/470959359926641/
news247.gr