Σάββατο
23
Νοέμβριος
TOP

Ανεβαίνουν οι τόνοι για τις υποδομές – Βολές κατά της κυβέρνησης από τον Γ. Λαμπρόπουλο

Βολές κατά της κυβέρνησης εξαπολύει με αφορμή την… στασιμότητα γύρω από τα έργα υποδομών σε επίπεδο

νομού ο πρώην Υπουργός Γιάννης Λαμπρόπουλος. Σε αναλυτική του ανακοίνωση ο κ. Λαμπρόπουλος κάνει λόγο πως σε δυόμιση χρόνια δεν έχει προχωρήσει το παραμικρό “δεν δημοπρατήθηκε ούτε ένα μέτρο δρόμου”, και καλεί όλους σε συτράτευση για την διεκδίκηση της υλοποίησης μιας σειράς έργων. Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

“Συμπληρώθηκαν δυόμιση χρόνια, που στην Κυβέρνηση της χώρας βρίσκονται οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος, κατά τα οποία δεν προχώρησε το παραμικρό σε ό,τι αφορά τις υποδομές στον Νομό μας. 

Δυόμιση χρόνια και δεν τελείωσε ούτε μια μελέτη, δεν δημοπρατήθηκε ούτε ένα μέτρο δρόμου σε όλη την Μεσσηνία.

Συγκεκριμένα:

  1. Για τον δρόμο από την Καλαμάτα – Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη, δεν παρουσιάζεται καμία σοβαρή και πειστική πρόταση για την εκτέλεσή του.

Όπως είναι γνωστό, από το 2007, μετά από δική μου πρωτοβουλία, μαζί με τον πρώην Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την εκπόνηση των μελετών.

Δυόμιση χρόνια τώρα, εάν υπήρχε πολιτική βούληση, θα είχαν περατωθεί οι  υπολειπόμενες μελέτες, που ήταν θέμα λίγων μηνών, και θα μπορούσαν να είχαν δημοπρατηθεί τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι τον Ριζόμυλο και από τον Ριζόμυλο μέχρι το Σουληνάρι, που έχουν πλήρη μελετητική ωριμότητα, καθώς και το τμήμα από Πύλο μέχρι την Μεθώνη.

Εάν ήθελαν, τώρα θα είχαν τελειώσει και την μελέτη από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο.

Όταν υπάρχει βούληση, υπάρχουν και λύσεις. Εάν και τώρα δεν γίνει κάτι, τότε ο σημαντικότερος Οδικός Άξονας του Νομού, θα μείνει για πολλά χρόνια, στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

  1. Για τον δρόμο από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό, που είναι επίσης πολύ σημαντικό έργο για την Μεσσηνία και όλη την Δυτική Ελλάδα, το 2014 υπήρχαν μελέτες Οδοποιίας και εγκεκριμένοι –επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ υπολείποντο, οι υποστηρικτικές μελέτες (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά), που θα μπορούσαν να είχαν τελειώσει.

Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η κατασκευή του Τμήματος Τσακώνα-Καλό Νερό, είχε διασφαλισθεί με τον Νόμο 4219/2013, «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» , ύστερα από σκληρό προσωπικό αγώνα, σε συνεργασία με τους βουλευτές του Νομού Ηλείας.

Το Τσακώνα-Καλό Νερό θα είχε ξεκινήσει τώρα, καθώς είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων, που θα εντάσσονταν στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ, όπως και το Τμήμα Πάτρα-Πύργος.

Τα δυο έργα Τσακώνα- Καλό Νερό και Καλαμάτα-Μεθώνη θα μπορούσαν να κατασκευασθούν με Σύμβαση Παραχώρησης, όπως έγινε για όλα τα μεγάλα έργα που κατασκευάσθηκαν στη χώρα μας.

  1. Για το Τμήμα Καλό Νερό-Πύργος, με πρόφαση την καταστρεπτική προσφυγή κάποιου Συλλόγου από την Ζαχάρω στο Συμβούλιο Επικρατείας, εγκατέλειψαν τα πάντα και δεν μιλάνε πλέον ούτε για απλές παρεμβάσεις.
  1. Για το Τμήμα Πύργος-Πάτρα υπενθυμίζεται ότι ήταν προγραμματισμένο να δημοπρατηθεί στο τέλος Μαρτίου 2015.

Η Κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου ακύρωσε την δημοπρασία και αποφάσισε να «σπάσει» το Πύργος –Πάτρα σε οκτώ τμήματα και οκτώ δημοπρατήσεις, προκειμένου να μπορεί να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς ο γνωστός φίλος τους εργολάβος.

Το αποτέλεσμα είναι ότι, παρόλο που έχουν περάσει δυόμιση χρόνια από τότε, έχουν γίνει μόνο οι έξη δημοπρατήσεις-από τις οποίες τις πέντε κέρδισε ο παραπάνω εργολάβος- αλλά δεν έχουν υπογραφεί ακόμα οι συμβάσεις.

Κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις , πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις , πότε και αν θα εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πότε θα αρχίσει-αν αρχίσει- να εκτελείται το έργο.

Σημειώνεται, ότι εάν είχε γίνει η δημοπράτηση τον Μάρτιο 2015, το έργο σήμερα θα τέλειωνε και όπως εκτιμούν οι ειδικοί με λιγότερα χρήματα.

Με ανακοίνωσή μου, τότε (8-4-2015) είχα επισημάνει το τι επρόκειτο να ακολουθήσει, αλλά κανείς δεν στήριξε…..

Η ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα, όπως είχε προγραμματισθεί, επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, θα έδινε ανάπτυξη σε όλη την Δυτική Ελλάδα, θα έφερνε πολύ κοντά την Καλαμάτα με τα Γιάννενα και θα άνοιγε καινούργιες προοπτικές στη σύνδεση Ευρώπης-Πάτρας-Καλαμάτας-Κρήτης.

Η Μεσσηνία ευτύχησε να αποκτήσει με πολλούς αγώνες τον δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας, που μας έφερε εκρηκτική ανάπτυξη-κυρίως στον Τουριστικό Τομέα.

Χρειαζόμαστε, όμως, την κατασκευή και βελτίωση των δρόμων Καλαμάτας-Πύλου-Μεθώνης, Τσακώνας-Καλού Νερού, Ριζόμυλου-Κορώνης, Φιλιατρών-Γαργαλιάνων, και του δρόμου της Μάνης.

Για την επιτυχία αυτών των στόχων, πρέπει όλοι να στρατευθούμε.

Σε ό,τι με αφορά, θα συνεχίσω να αγωνίζομαι και να είμαι παρών παντού και πάντοτε για όλα τα έργα-μικρά και μεγάλα-όπως και μέχρι τώρα έχω πράξει.

Από τους κ.κ. Τσίπρα και Καμμένο δεν περιμένουμε πλέον τίποτα για τον Νομό, παρά μόνο ψέματα.

Αφήνουν τον χρόνο να περνάει με συζητήσεις, θεωρίες και φρούδες ελπίδες.

Η ώρα του Λαού έρχεται και η τιμωρία θα είναι σκληρή. “