Σίγουρα έχει να κάνει με το πρακτικό κομμάτι της λειτουργίας του αεροσκάφους και όχι με την εμφάνισή του. Δείτε αναλυτικά την εξήγηση.
Η συντριπτική πλειοψηφία των αεροσκαφών ανά τον πλανήτη είναι κατά κύριο λόγο λευκά. Φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις, ωστόσο στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, πέραν από τα λογότυπα και μικρές “πινελιές”, κυριαρχεί το άσπρο.
Γιατί όμως;
Είναι πιο οικονομικό
Σύμφωνα με την Telegraph, το χρώμα προσθέτει βάρος σε ένα αεροσκάφος. Αυτό σημαίνει πως θα καίει και περισσότερο καύσιμο. Μάλιστα, όπως αναφέρει εκπρόσωπος της Boeing, ο χρωματισμός προσθέτει περίπου 273-544 κιλά στο “σώμα” του αεροσκάφους, κάτι που ισοδυναμεί σε οκτώ επιβάτες περίπου.
Και για τις αεροπορικές, τέτοιες “λεπτομέρειες” είναι πολύ σημαντικές. Στα 80s o Robert Crandall, πρώην CEO της American Airlines, διατεινόταν πως εξοικονόμησε 40,000 δολάρια το χρόνο αφαιρώντας μόλις μία… ελιά από την προσφερόμενη σαλάτα των πτήσεων.
Σε ό,τι αφορά τον χρωματισμό τώρα, το χρώμα πράγματι κοστίζει. Περίπου 450 λίτρα χρώματος χρησιμοποιούνται για ένα 747. Αντιστοίχως, 341 λίτρα για ένα 767 και 416 για ένα 777. Ο χρωματισμός ενός αεροσκάφους κοστίζει από 50.000 δολάρια μέχρι 200.000. Επίσης, οι αεροπορικές συνηθίζουν να μεταπωλούν μέρος του στόλου τους. Το εντελώς λευκό, κάνει τη μεταπώληση ευκολότερη.
Άλλωστε, τα χρωματιστά μέρη τείνουν, όπως είναι φυσικό, να ξεθωριάζουν και να χρειάζονται επιδιόρθωση, κάτι που κοστίζει επιπρόσθετα. Το λευκό είναι ένα χρώμα που είναι εύκολο να διατηρηθεί και συγκριτικά φαίνεται καλύτερο από ό, τι τα άλλα χρώματα, όταν φθείρεται.
Λόγοι θερμότητας
Επίσης, τα ανοιχτά χρώματα κρατούν το σώμα του αεροσκάφους πιο “δροσερό”. “Ο κύριος λόγος που βάφονται λευκά ή με ανοιχτά χρώματα είναι γιατί αντανακλούν το φως του ήλιου και ελαχιστοποιούν την υπερθέρμανση και την έκθεση σε ακτινοβολίες”, αναφέρει ο R. John Hansman, ειδικός αεροναυπηγικής στον Business Insider.
Τα κύρια υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αεροσκάφη, όπως τα πλαστικά μέρη και εκείνα που είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα και υαλοβάμβακα, πρέπει να προστατεύονται από την υπερθέρμανση. Είναι δεδομένο πως τα σημεία εκείνα που αποτελούνται από αυτά τα υλικά, βάφονται λευκά.
Το Concorde έπρεπε να είναι βαμμένο με ένα ειδικό άσπρο χρώμα, έτσι ώστε να μπορεί να αντέξει τη θερμότητα που παράγεται κατά την υπερηχητική του πτήση. Μάλιστα, στη “μύτη” του η θερμοκρασία έφτανε τους 127°C.
Έλεγχος και εντοπισμός
Ένας άλλος λόγος, έχει να κάνει με τον καλύτερο έλεγχο.
Τα ελαττώματα και οι ζημιές αποτυπώνονται καλύτερα στο λευκό χρώμα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα.
Επίσης, με το λευκό χρώμα είναι πιο εύκολο να εντοπιστεί ένα αεροσκάφος σε περίπτωση πτώσης ή αναγκαστικής προσγείωσης και προσθαλάσσωσης.
Τέλος, σύμφωνα με μελέτες το λευκό απομακρύνει πιο αποτελεσματικά τα πουλιά. “Τα σκουρότερα χρώματα του αεροσκάφους θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν την αντίθεση μεταξύ αεροσκάφους και οπτικού υποβάθρου και έτσι να μειώσουν αντιστοίχως και την ικανότητα των πτηνών να ανιχνεύουν τα αεροσκάφη εγκαίρως για να αποφύγουν μια σύγκρουση”, αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2011 στο επιστημονικό Human-Wildlife Interactions.
www.news247.gr