Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Chaos: Τα μυστικά του ελληνικού supercar των 3.000 ίππων

Η είδηση ότι το ελληνικό hypercar των 3.000 ίππων πρόκειται να αποκαλυφθεί την 1η Νοεμβρίου επανέφερε στο προσκήνιο τις επικαιρότητας τις ούτως ή άλλως εξεζητημένες τεχνικές προδιαγραφές του πολυδιαφημισμένου Chaos.

Παγκόσμιο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει η ανακοίνωση της Spyros Spyropoulos Automotive σχετικά με την παγκόσμια πρεμιέρα του ελληνικού hypercar των 3.000 ίππων, η οποία είναι προγραμματισμένη για την 1η Νοεμβρίου.

Μάλιστα, η Spyros Panopoulos Automotive προανήγγειλε και την αποκάλυψη ενός ακόμα υπεραυτοκινήτου, το οποίο θα «καταναλώνει» υδρογόνο, καθώς και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, αγνώστων λοιπών προδιαγραφών.

Ας επιστρέψουμε, ωστόσο, στο κυρίως μενού της φιέστας που διοργανώνει την 1η Νοεμβρίου, η Spyros Panopoulos Automotive εστιάζοντας στις τεχνολογικές και όχι μόνον καινοτομίες στις οποίες έχει να παρουσιάσει το χαοτικό τετράτροχο των 3.000 ίππων, το οποίο έχει δημιουργηθεί από ελληνικά χέρια.

1. Πλαίσιο κατασκευασμένο από Zylon

To πλαίσιο ενός υπεραυτοκινήτου 3.000 ίππων οφείλει να διαθέτει εκείνες τις προδιαγραφές ώστε να διαχειριστεί τις δυνάμεις που πρόκειται να αναπτυχθούν κατά την κίνησή του στην άσφαλτο. Έτσι, λοιπόν, η Spyros Panopoulos Automotive επέλεξε το συνθετικό υλικό Zylon για την κατασκευή της ραχοκοκαλιάς του Chaos.

To Zylon είναι 1,6 φορές ανθεκτικότερο από το Kevlar και χρησιμοποιείται από το 1998 στην κατασκευή προστατευτικών γιλέκων για τον αμερικανικό στρατό. Το Zylon το συναντάμε και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, καθώς από το 2009 -μετά το ατύχημα του F. Massa- χρησιμοποιείται για την ενίσχυση του κράνους των πιλότων.

Το χαμηλό βάρος είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό του Zylon, γεγονός που σε συνδυασμό με τις ανθρακονημάτινες επιφάνειες του αμαξώματος, εξασφαλίζει στο Chaos το… περιορισμένο απόβαρο που περιμένεις να συναντήσεις σε ένα αυτοκίνητο αυτών των προδιαγραφών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Zylon ανακαλύφθηκε τη δεκαετία του 1980 και ξεχωρίζει από το χρυσαφί χρώμα των συνθετικών του ινών. Πέρα από την εξαιρετικά αυξημένη ακαμψία και το χαμηλό βάρος του, διακρίνεται και για την ανθεκτικότητά του στις υψηλές θερμοκρασίες, καθώς ξεκινά να αποσυντίθεται πάνω από τους 780 βαθμούς Κελσίου.

2. Τιτάνιο και ανθρακόνημα στα επιμέρους τμήματα του κινητήρα

Η χρήση εξεζητημένων υλικών δεν περιορίζεται μόνον στο πλαίσιο του Chaos αλλά επεκτείνεται και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Πιο χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κινητήρα και ειδικότερα των επιμέρους τμημάτων του.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το μπλοκ του V10 κινητήρα των 4,0 λίτρων είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, τα περισσότερα από τα κινούμενα μέρη του αποτελούνται είτε από ανθρακόνημα είτε από τιτάνιο. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα πιστόνια, οι μπιέλες, οι εκκεντροφόροι και οι βαλβίδες.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ακόμα και οι δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα, γεγονός που εγγυάται την ανεκτικότητά τους στις καταπονήσεις και τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας.

3. Παραμετρική σχεδίαση

Πολλά από τα επιμέρους τμήματα του Chaos βασίζονται στις αρχές της παραμετρικής σχεδίασης ή αν προτιμάτε στη μεθοδολογία στην οποία ο σχεδιαστής έχει άμεση και συνεχή σχέση με τις παραμέτρους και το τελικό αποτέλεσμα.

Στην περίπτωση του Chaos, η παραμετρική σχεδίαση σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης και η χρήση εξωτικών υλικών, επέτρεπαν στην Spyros Panopoulos Automotive να άρει σημαντικούς τεχνικούς περιορισμούς και να πάρει το μέγιστο σε επίπεδο αποδοτικότητας από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

4. Κεραμικής σύνθεσης φρένα

Μιλώντας για ένα hypercar 3.000 ίππων και υπερυψηλών επιδόσεων -οι πρώτες πληροφορίες το θέλουν να υπερβαίνει ακόμα και τα 500 χλμ./ώρα, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα- το σύστημα πέδησης αποκτά αυτομάτως πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το Chaos εφοδιάζεται με κεραμικής σύνθεσης δίσκους, η θηριώδης διάσταση των οποίων φτάνει τα 428 χιλιοστά στον μπροστινό άξονα και τα 416 χιλιοστά στον πίσω.

Μοναδικές στο είδος τους, ωστόσο, είναι και οι δαγκάνες, καθώς πέρα από τον μοναδικό σχεδιασμό τους, αποτελούνται από μαγνήσιο εξασφαλίζοντας με τη σειρά τους τον περαιτέρω περιορισμό των μη αναρτώμενων μαζών.

5. Εικονική πραγματικότητα

Το πιλοτήριο του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε από το να ακολουθήσει τις εξεζητημένες προδιαγραφές των τεχνικών μερών. Δεν είναι μόνον τα ενσωματωμένα στο πλαίσιο καθίσματα, ο σκελετός των οποίων κατασκευάζεται από το ίδιο ακριβώς συνθετικό υλικό (βλέπε Zylon) αλλά και οι τεχνολογίες οι οποίες συνυπογράφουν τη φυσική ανωτερότητα του ελληνικού θαύματος των 3.000 ίππων.

Στο cockpit, λοιπόν, του ελληνικού hypercar ξεχωρίζουν οι τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας, οι οποίες αναλαμβάνουν την προβολή των τρισδιάστατων ενδείξεων στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Το γνωστό στους περισσότερους Head-Up Display θα συνοδεύεται από τρισδιάστατες προβολές των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως τουλάχιστον μαρτυρούν οι πρώτες φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας.

πηγη