Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Οι τιμές αυξάνονται, το «καλάθι» μικραίνει -Το… καθημερινό άγχος στις αγορές στο s/m

Δραστική μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, η οποία φτάνει ακόμη και το 8% στο διάστημα από τις αρχές του έτους έως σήμερα προκαλεί το κύμα ανατιμήσεων. Μάλιστα, η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι τέτοια που, παρά τις ανατιμήσεις, πλέον αρνητικό πρόσημο, έστω και αν η μείωση είναι οριακή της τάξης του 1% – 1,5%, καταγράφει ακόμη και η αξία πωλήσεων.

Την ίδια ώρα η αύξηση του ενεργειακού και μεταφορικού κόστους περιορίζει τα περιθώρια για απορρόφηση μεγάλου μέρους των ανατιμήσεων. «Το ενεργειακό, μεταφορικό και μισθολογικό κόστος δεν μπορούμε να το μετακυλίσουμε στις τιμές. Οι τιμές είναι αγορανομικά ελεγχόμενες, βάσει της αγορανομικής διάταξης που ισχύει για πλαφόν στα περιθώρια κέρδους», υπογράμμισε στέλεχος μεγάλης αλυσίδας.

«Οι ανατιμήσεις προφανώς στο μεγαλύτερο μέρος τους θα περάσουν στους καταναλωτές. Περνούν συνήθως με χρονική υστέρηση 2-3 μηνών από όταν παίρνουμε τους τιμοκαταλόγους από τους προμηθευτές, προσπαθώντας με την αγορά μεγάλων ποσοτήτων να τις συγκρατούμε όσο μπορούμε».

διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ του moneyreview.gr πατώντας εδώ