Δευτέρα
18
Νοέμβριος
TOP

“Κόλαφος” ο πρόεδρος των εργαζομένων τ ου ΟΣΕ – Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση θα είχε αποφευχθεί το ανθρώπινο λάθος

Στο μεταξύ το πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ συνεχίζεται

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών, που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ ξέσπασε σήμερα με νέες δηλώσεις του στο MEGA, επισημαίνοντας ότι αν λειτουργούσε η τελεδιοίκηση στη Λάρισα, θα είχε αποφευχθεί το ανθρώπινο λάθος.

Μιλώντας στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι!», ο Νίκος Τσικαλάκης, επιμένει σε αυτό που λένε μέρες τώρα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ οι οποίοι διαχωρίζουν την τηλεδιοίκηση από τα υπάρχοντα τοπικά συστήματα χειρισμού των σταθμών.

Στο μεταξύ χθες ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας μετά τη πρώτη ευρεία σύσκεψη για το νέο πλαίσιο των σιδηροδρόμων, επανέλαβε ότι «το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα».

Η τηλεδιοίκηση της Λάρισας

«Τηλεδιοίκηση σιδηροδρομικά είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Αυτό είναι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας. Στη Λάρισα αυτήν την στιγμή, το σύστημα τηλεδιοίκησης, κάποια κομμάτια λειτουργούν κάποια όχι, οι πίνακες δεν είναι σε λειτουργία. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει δύο χλμ. νότια προς την Αθήνα και άλλα 4 – 5 προς βόρεια, Θεσσαλονίκη» είπε σήμερα Κυριακή στο MEGA και στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.

Όπως εξήγησε «μιλάμε για ένα σύστημα τοπικού χειρισμού στο επίπεδο των 10 – 11 χλμ. Σε αυτά τα 11 χλμ, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης. Δηλαδή, αν παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στην γραμμή καθόδου».

«(…) Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στην ανόδου, το έβαλε στην καθόδου. Και αυτό το λάθος μπορεί να το κάνει μόνο ένας άνθρωπος, ο υπεύθυνος του χειρισμού, ο σταθμάρχης. Από την στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή, θα μπορούσε να το διορθώσει» ανέφερε για να καταλήξει λέγοντας ότι: «Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, και μετά τα 4 – 5 χλμ. θα το έβλεπε. (…) Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί».

Τι είπε χθες ο υπουργός

«Θα ήθελα, να πω μία κουβέντα για το ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και αφορά το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα» είπε χθες ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει και ενώπιον της Βουλής, της αρμόδιας διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παρεχώρησα, το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα. Το επαναλαμβάνω με έμφαση. Προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις».

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ ερωτηθείς στις αρχές της εβδομάδας αν κ. Γεραπετρίτης ως νέος υπουργός μετά από τη συγκεκριμένη τραγωδία δεν ενημερώθηκε σωστά ή «παίζει με τις λέξεις για να μεταθέσει την ευθύνη στον ανθρώπινο παράγοντα», ο κ. Τσιλακάκης σχολίασε πως «μπορεί κάποιος να είπε στον κ. Γεραπετρίτη κάποιες λεπτομέρειες και επειδή δεν είναι σιδηροδρομικός να μην συνειδητοποίησε ακριβώς ποια είναι η έννοια της τηλεδιοίκησης και του τοπικού χειρισμού. Είναι τεχνικές λεπτομέρειες που τις ξέρουμε εμείς», είπε χαρακτηριστικά.

Πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ

Ο κ. Λεβέντης, εργάζεται στην τεχνική υπηρεσία του ΟΣΕ και μίλησε επίσης  στο «Χαμογέλα και Πάλι» κι σχολίασε τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ.

«Προσυπογράφω αυτά που είπε ο πρόεδρος, κ. Τσικαλάκης, το σκεπτικό του. Μετά την τραγωδία αυτή που χάθηκαν νέα παιδιά και σιδηροδρομικοί, προφανώς ένα ερώτημα που άκουσα είναι “πώς θα μπει κάποιος στο τρένο με ασφάλεια”. Προφανώς και το τρένο παρέχει ασφάλεια. Όταν βγει το εισαγγελικό πόρισμα για τις ποινικές ευθύνες για την τραγωδία, τότε θα δούμε τι έχει συμβεί. Δεν συνέβη μόνο το λάθος του σταθμάρχη, συνέβησαν και άλλα λάθη», είπε αρχικά.

Για την ασφάλεια των τρένων δήλωσε πως, «εάν διαβάσετε το δελτίο τύπου της ΡΑΣ, η ίδια η ΡΑΣ, μιλάει για ενδείξεις. Η υπεύθυνη στάση ενός φορέα είναι να μιλάει με αποδείξεις και όχι με ενδείξεις. Εάν αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις της ΡΑΣ δεν ισχύουν και οι αποδείξεις του ΟΣΕ είναι ότι όντως παρακολούθησαν οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες και τη θεωρητική και την πρακτική τους εκπαίδευση, κι μετά έδωσαν εξετάσεις για να γίνουν σταθμάρχες, τι θα πει μετά η ΡΑΣ; Ή θα ζητήσει συγγνώμη;»

«Δεν γίνεται ατομικό μάθημα, είναι συνολικό. Υπάρχει πρωτόκολλο παρουσίας και διαδικασίας. Η ΡΑΣ αυτό το πρωτόκολλο θα έπρεπε να το ζητήσει όταν έκανε τους ελέγχους, και να έχει αποδείξεις και όχι ενδείξεις. Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι τωρινό», συμπλήρωσε ο κ. Λεβέντης.

Πότε θα επαναλειτουργήσουν οι σιδηρόδρομοι

O χρόνος μετράει αντίστροφα για την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών δρομολογίων μετά το κλείσιμό τους λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Η ημερομηνία-κλειδί είναι η 22η Μαρτίου όταν θα ξεκινήσουν δρομολόγια, κυρίως του προαστιακού, όπως το αεροδρόμιο μαζί με κάποιες εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Ανά πέντε μέρες θα προστίθενται δρομολόγια, ενώ την 1η Απριλίου υπολογίζεται να ανοίξει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη και μέχρι τις 11 Απριλίου να λειτουργεί πλήρως ο σιδηρόδρομος.

Πηγή: in.gr