Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Συναγερμός για τις τραπεζικές απάτες: Οι 7 τρόποι με τους οποίους παραπλανούν τα θύματα, τι να προσέξετε

Το 15% των επιχειρήσεων έχει πέσει θύμα τραπεζικής απάτης τους τελευταίους 24 μήνες, ενώ έρευνα έδειξε ότι το 72% των χρηστών δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν μία ή περισσότερες επιθέσεις phishing και δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ μιας απάτης και ενός νόμιμου e-mail.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2021 καταγράφηκε αύξηση κατά 609% των περιστατικών απάτης στις μεταφορές πιστώσεων και κατά 320% στην αναλογούσα αξία τους. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 8.365 περιστατικά απάτης συνολικής αξίας 26,3 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 1.179 περιστατικά απάτης συνολικής αξίας 6,2 εκατ. ευρώ το 2020. Αν και η αναλογία αυτών των περιστατικών απάτης στο σύνολο των συναλλαγών είναι μικρή (0,00199%), οι τράπεζες έχουν τεθεί σε κατάσταση συναγερμού, καθώς η πλειονότητα των τεχνικών διενέργειας της απάτης αφορά τις μεθόδους της έκδοσης εντολής πληρωμής από τον απατεώνα, καθώς και της χειραγώγησης του πληρωτή από τον απατεώνα.

Σε ειδικό ενημερωτικό ηλεκτρονικό μήνυμα, η Optima Bank ευαισθητοποιεί τους καταναλωτές-πελάτες, ειδικά εν όψει των αυξημένων αγορών της εορταστικής περιόδου.

Οι εικονικές σελίδες e-banking

Πρώτη εστία κινδύνου οι εικονικές σελίδες e-banking. Ηλεκτρονικοί απατεώνες εκμεταλλεύονται το περιβάλλον του e-banking δημιουργώντας μια οπτικά πανομοιότυπη σελίδα με αυτήν του login, προσπαθώντας να υποκλέψουν τους κωδικούς και να αποσπάσουν χρήματα. Για την ασφάλειά σας, είναι απαραίτητο να συνδέεστε αποκλειστικά μέσα από τον σύνδεσμο που υπάρχει στην επίσημη σελίδα της τράπεζας.

Phishing e-mails

Ένας τρόπος εξαπάτησης που χρησιμοποιείται ευρέως είναι μέσω e-mail. Σε αυτή την περίπτωση αποστέλλεται από τους επίδοξους απατεώνες ένα e-mail όπου προσποιούνται ότι ο αποστολέας είναι η τράπεζα του παραλήπτη και αναφέρουν ότι:

  • έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί ο λογαριασμός ή η κάρτα του αποδέκτη,
  • «έχει παρατηρηθεί κάποια ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή στην κάρτα του.

Τι καταφέρνουν με αυτόν τον τρόπο; Στοχεύουν να αποσπάσουν προσωπικές πληροφορίες, κωδικούς e-banking, κωδικούς μιας χρήσης (OTP) και στοιχεία καρτών.

Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.iefimerida.gr πατώντας εδώ