Σάββατο
28
Σεπτέμβριος
TOP

Ξεκίνησαν οι εργασίες στο δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος -Το έργο μέχρι τη Μεθώνη που θα… αλλάξει τη Μεσσηνία (video)

Σε ρυθμούς υλοποίησης πλέον ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Ο οδικός άξονας έρχεται να αφήσει ένα ουσιαστικό αναπτυξιακό αποτύπωμα στη Μεσσηνία αλλά και τη νότια Πελοπόννησο συνδέοντας περιοχές με μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι πρώτες παρεμβάσεις έχουν να κάνουν με την απελευθέρωση των χώρων πλευρικά της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα – Μεσσήνη, σε απαλλοτριωμένες εκτάσεις όπου και είναι δυνατόν πιο γρήγορα να εξελιχθούν οι εργασίες. Οι μπουλντόζες ξεκίνησαν το έργο τους, ενώ αναμένεται σταδιακά να διευθετούνται και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων στα υπόλοιπα σημεία που είναι και πιο… δύσκολα. Tο έργο έχει αναλάβει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΙΝΤRΑΚΑΤ.

Το προφίλ του έργου

Σύμφωνα με το tpodomes.com, το κόστος του έργου όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση συνολικά σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στην δημιουργία νέου δρόμου.

Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια. Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.

Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Τα τρία τμήματα

Πιο συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 Km. Ειδικότερα:

(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος,

Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, πέντε (5) γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, πενήντα δύο (52) κιβωτοειδών οχετών, ενός (1) ανισόπεδου κόμβου, επτά (7) ισόπεδων κόμβων, έξι (6) ισόπεδων κυκλικών πλατειών, έξι (6) ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και μίας (1) ανισόπεδης άνω διάβασης και

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, δέκα (10) κιβωτοειδών οχετών και τριών (3) ισόπεδων κόμβων.