Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Ταξιδεύεις στην Εθνική Οδό -Με ποια ταχύτητα θα γίνεις αόρατος στα ραντάρ

Οι κάμερες ταχύτητας δείχνουν ένα είδος «ανοχής» στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, προσφέροντας στους οδηγούς ένα… μικρό περιθώριο λάθους.

Μολονότι πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι οι κάμερες ταχύτητας αποτελούν ένα εισπρακτικό εργαλείο, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι η παρουσία τους αποτρέπει τους αυτοκινητιστές από το να βυθίσουν το πόδι τους στο γκάζι.

Οι περισσότεροι, επίσης, θεωρούν ότι αν εντοπιστούν από μία κάμερα να υπερβαίνουν έστω κατά ένα χιλιόμετρο το εκάστοτε όριο ταχύτητας, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα πιαστούν στις «δαγκάνες» της συσκευής και θα λάβουν πρόστιμο.

Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική, δεδομένου ότι κατά κανόνα οι κάμερες δείχνουν ένα είδος «ανοχής» στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, προσφέροντας στους οδηγούς ένα… μικρό περιθώριο λάθους.

Τις περισσότερες φορές αυτή η απόκλιση είναι ίση με το 10% επί του ορίου ταχύτητας συν 3 χλμ. Για παράδειγμα αν το όριο ταχύτητας είναι 100 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα μπει σε… μπελάδες εφόσον κινείται με 114 χλμ./ώρα.

Αντίστοιχα, εκεί που το όριο είναι 80 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα τιμωρείται εφόσον έχει αναπτύξει ταχύτητα ίση ή μεγαλύτερη των 92 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα, βέβαια, με άλλα δημοσιεύματα, το περιθώριο λάθους που δίνουν οι κάμερες ταχύτητας δεν είναι τόσο… γενναιόδωρο. Όπως αναφέρουν, εφόσον το όριο ταχύτητας είναι άνω των 100 χλμ./ώρα, το περιθώριο είναι 3% για τις σταθερές κάμερες και 5% για τις κινητές.

Για παράδειγμα, σε δρόμο με όριο 120 χλμ./ώρα, ένα κινητό ραντάρ θα «γράψει» τον οδηγό εφόσον κινείται με 127 χλμ./ώρα.

Ανεξάρτητα από το εύρος της ανοχής που δίνουν οι κάμερες ταχύτητας, ένας από τους βασικούς λόγους που αυτή υπάρχει είναι προκειμένου να δοθεί… ένα περιθώριο λάθους στους οδηγούς, ώστε οι τελευταίοι να μην έχουν «καρφωμένα» τα μάτια τους στο καντράν, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος.

Παράλληλα, στα τμήματα του δρόμου όπου οι οδηγοί καταγράφονται με σταθερό ραντάρ, θα πρέπει να υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα, καθώς και πινακίδα αναγραφής του ορίου ταχύτητας.

Σημειώνεται ότι στη χώρα μας έχουν τοποθετηθεί εκατοντάδες σταθερές φωτογραφικές συσκευές ελέγχου ταχύτητας, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας εκ μέρους των ελληνικών αρχών για καλύτερη αστυνόμευση των δρόμων.

πηγη: carandmotor.gr