Πέμπτη
14
Νοέμβριος
TOP

O Δημήτρης Πτωχός για την στρατηγική ανάπτυξης της Πελοποννήσου (video)

Στη σκηνή του Hearth Summit στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός παρουσίασε το όραμα για την ανάπτυξη και την ενιαία περιφερειακή ταυτότητα της Πελοποννήσου, τονίζοντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για την προσέλκυση νέων κατοίκων, τουριστών και επενδύσεων. «Η Πελοπόννησος έχει τη δυναμική να γίνει ένας τόπος με ενιαία ταυτότητα που θα εκπέμπει ισχυρό μήνυμα προς τον κόσμο. Αυτό δεν σημαίνει απλώς τουριστική ανάπτυξη, αλλά συνολική αναβάθμιση της παρουσίας μας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο,» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αντιμετώπιση δημογραφικών προκλήσεων και ενίσχυση των ευκαιριών

Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε πως η μείωση του πληθυσμού αποτελεί κεντρικό ζήτημα για την περιοχή. «Το πρώτο πρόβλημα που πρέπει να κοιτάξουμε είναι το δημογραφικό. Αν δεν δημιουργήσουμε ευκαιρίες που θα κρατήσουν και θα προσελκύσουν τους νέους, η περιοχή μας θα συνεχίσει να μειώνεται πληθυσμιακά,» ανέφερε. Η λύση, όπως τόνισε, βρίσκεται στην ενίσχυση των επενδύσεων και των υποδομών, που θα δώσουν νέα πνοή στην περιφέρεια και θα επιτρέψουν στους νέους να δημιουργήσουν τις ζωές τους εκεί. Η δημιουργία περιφερειακών και ειδικών χωροταξικών σχεδιασμών είναι απαραίτητη για να προσελκύσει επενδύσεις και να ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα.

Δημιουργία συνεργειών και διεθνής τοποθέτηση

Η Πελοπόννησος διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα στους τομείς της αγροδιατροφής, του τουρισμού και του πολιτισμού, που μπορούν να συνδυαστούν και να προωθηθούν. «Η Πελοπόννησος έχει έναν θησαυρό προϊόντων, ιστορίας και πολιτισμού, και όμως δεν είμαστε τόσο γνωστοί διεθνώς όσο θα έπρεπε,» σχολίασε, προσθέτοντας ότι το νέο branding της Περιφέρειας στοχεύει στην ενοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων σε μια ισχυρή και αναγνωρίσιμη ταυτότητα. Ειδικά στον τομέα του τουρισμού, η δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ όπως τόνισε, «θα φέρουμε την Πελοπόννησο στο προσκήνιο, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και το πολιτιστικό απόθεμα.»

Υποδομές και επενδύσεις

Αναφερόμενος στις μεγάλες επενδύσεις που προγραμματίζονται στην Πελοπόννησο, ο κ. Πτωχός ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την αποκρατικοποίηση του αερολιμένα της Καλαμάτας και την ανάπτυξη μαρινών σε διάφορες περιοχές, καθώς επίσης και το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης. «Η αναβάθμιση του αερολιμένα θα προσδώσει τεράστια δυναμική στον τουρισμό μας» τόνισε, ενώ πρόσθεσε ότι έργα ύδρευσης και αρδευτικά έργα είναι κρίσιμα για την οικονομία της περιοχής. «Το νερό είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας. Χωρίς νερό, όχι μόνο ο πρωτογενής τομέας αλλά και ο τουρισμός μας θα βρεθούν σε κίνδυνο».

Καινοτομία και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας

Με σκοπό να ενισχύσει την καινοτομία και τη στήριξη των νέων επιχειρηματιών, η Περιφέρεια έχει δρομολογήσει τη δημιουργία κέντρων επιχειρηματικότητας, τα ‘Unistarts’, που θα προσφέρουν πόρους και καθοδήγηση στους νέους επιχειρηματίες. Παράλληλα, το νέο ‘Innovation Hub’ για έρευνα και καινοτομία θα βοηθήσει στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ σχεδιάζεται και ο κόμβος βιοοικονομίας στη Μεγαλόπολη. «Θέλουμε να δώσουμε στους νέους λόγους να μείνουν στην Πελοπόννησο, να δημιουργήσουν και να καινοτομήσουν εδώ» υπογράμμισε, εξηγώντας την ανάγκη για ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον στην επιχειρηματικότητα.

Με έμφαση στη συνεργασία και την ενότητα, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός κατέστησε σαφές ότι το όραμα για την Πελοπόννησο είναι φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό. «Η Πελοπόννησος μπορεί και πρέπει να γίνει μια περιφέρεια με διεθνή ακτινοβολία. Έχουμε την ιστορία, τα προϊόντα, τους ανθρώπους μας, και τώρα έχουμε και το στρατηγικό σχέδιο για να το επιτύχουμε».

 Tη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Κώστας Παπαχλιμίντζος.