Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Ακρίβεια: Από παντού κόβουν οι Έλληνες – Τι πιστεύουν για το καλάθι του νοικοκυριού

Μέτρα για την ακρίβεια έχουν λάβει σχεδόν καθολικά οι Έλληνες, με ορισμένους να περιορίζουν δευτερεύουσες ή και τις βασικές τους δαπάνες και άλλους να εστιάζουν στην καλύτερη διαχείριση των χρημάτων τους. Σύμφωνα με σχετική δημοσκόπηση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από τον Νοέμβριο του 2023, μόλις το 4% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Ειδικότερα, τα μέτρα που παίρνουν τα νοικοκυριά:

  • Το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  • Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
  • Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  • Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.

Αγοραστικές συνήθειες εξοικονόμησης χρημάτων

Ακρίβεια: Από παντού κόβουν οι Έλληνες – Τι πιστεύουν για το καλάθι του νοικοκυριού-1

Πώς αξιολογεί ο κόσμος το καλάθι του νοικοκυριού

Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει μικτή εικόνα. Η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό έχει αυξηθεί από 28% σε 61%, ενώ το κοινό που θεωρεί ότι δεν προσφέρει τίποτα έχει μειωθεί από 44% σε 29%.

Ωστόσο, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%. Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη moneyreview.gr