Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ συνεχίζει να φέρνει ο πληθωρισμός το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνονται να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,4%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (3,8%), στα αλκοολούχα ποτά (3,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,2%), στα σνακς (4,7%) και στα γαλακτοκομικά (0,9%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 2,5%), στα υλικά μαγειρικής (3,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (1,9%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%)
Τα στοιχεία του οκταμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,6%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,6%. Τέλος, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.