Στη νέα επαγγελματική ειδικότητα με τις πολλές ευκαιρίες απασχόλησης αναφέρθηκε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, ενώ αποκάλυψε το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον.
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διάδοση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, όπως αποδεικνύει και η άνοδος της τάξεως του 1.573% που έχουν καταγράψει οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Περαιτέρω ώθηση στην αύξηση των πωλήσεων θα δώσουν οι 9.000 δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στα αστικά κέντρα της Ελλάδας, η εγκατάσταση των οποίων θα επιταχυνθεί με τις πρότυπες προδιαγραφές διαγωνισμών παραχώρησης που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση.
Η ενίσχυση, ωστόσο, της δημοφιλίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει και νέες ανάγκες, συμπεριλαμβανομένης της ύπαρξης εξειδικευμένων τεχνιτών που θα πληρούν τα απαραίτητα κριτήρια για την ασφαλή και αποτελεσματική συντήρηση και επισκευή των εν λόγω οχημάτων. Το καθοριστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε πρόσφατα, μέσω υπουργικής απόφασης όπου καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την άσκηση επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτροκίνησης και παράλληλα, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος να τεθεί σε εφαρμογή η ΚΥΑ για τη λειτουργία των συνεργείων υψηλής τάσης.
Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ΥΑ περιέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου», στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που οργάνωσε το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου.
Ειδικότερα, στην Απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις για τη βεβαίωση έναρξης άσκησης επαγγέλματος των κατηγοριών: μηχανοτεχνίτης, ηλεκτροτεχνίτης, διπλωματούχος μηχανικός οχημάτων και τεχνολόγος μηχανικός οχημάτων, προκειμένου οι τεχνίτες αυτοί να αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης.
«Ουσιαστικά, με την ΥΑ ολοκληρώνεται το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του και ταυτόχρονα, δημιουργείται μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με πολλές ευκαιρίες απασχόλησης εξειδικευμένων τεχνιτών στο μέλλον».
Τι ακολουθεί
O κ. Παπαδόπουλος αποκαλύψε επίσης ότι: «Επειδή η επιμόρφωση, ειδικά στους τεχνολογικούς τομείς είναι μια δυναμική διαδικασία, σχεδιάζουμε μία φόρμα ερωτοπαντήσεων επί της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης των τεχνιτών υψηλής τάσης, που θα χρησιμοποιούνται από τους φορείς επιμόρφωσης, Η φόρμα αυτή θα επικαιροποιείται ώστε να ενημερώνονται οι τεχνίτες για τις εξελίξεις στον τομέα και να μπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς, στις αυξημένες κάθε φορά απαιτήσεις.»
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι σκοπός της εκπαίδευσης των τεχνιτών είναι η ασφαλής εκτέλεση του συνόλου των εργασιών στο συνεργείο οχημάτων υψηλής τάσης.
Για αυτό προβλέπεται όλες οι ειδικότητες, όπως αυτή του φαναρτζή, να εκπαιδευτούν στα ηλεκτρικά οχήματα, με διαδικασία εσωτερικής επιμόρφωσης, ώστε όλοι οι τεχνίτες να έχουν την απαραίτητη γνώση να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να κινδυνεύουν οι ίδιοι και συνάδελφοί τους.
Η ασφάλεια προέχει και σε αυτό το ζήτημα δεν επιτρέπονται εκπτώσεις. Ανοίγει ένας νέος ορίζοντας επαγγελματικής δραστηριότητας όπου η διαρκής επιμόρφωση σε όλα τα στάδια της αλυσίδας συντήρησης του ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι αναγκαία, προκειμένου να προσαρμοστούμε στη νέα τεχνολογία.»
πηγη: carandmotor.gr