Σε επίπεδα που ξεπερνούν και το 90% των αιτήσεων για τη διευθέτηση χρεών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, έχει φτάσει η εγκρισιμότητα των ρυθμίσεων από πλευράς εταιρειών διαχείρισης και τραπεζών.
QQuant, Intrum και Veraltis είναι οι τρεις πιστωτές που παίρνουν χρυσό, αργυρό και χάλκινο στην αποδοχή ρυθμίσεων, με ποσοστά εγκρισιμότητας που ανέρχονται σε 96%, 89% και 87% αντίστοιχα. Τις τρεις εταιρείες διαχείρισης, στην πρώτη δεκάδα των πιστωτών ακολουθούν η Τράπεζα Πειραιώς, με ποσοστό εγκρισιμότητας 83% και έπονται οι: Eurobank (68%), doValue Greece (60%), Alpha Bank (58%), Cepal Hellas (57%), Αγροτική Τράπεζα, η οποία βρίσκεται υπό Ειδική Εκκαθάριση (40%) και Εθνική Τράπεζα (39%). Σημειώνεται ότι η κατανομή ανά χρηματοδοτικό φορέα γίνεται βάσει ιδιοκτησίας (ownership) του χαρτοφυλακίου στο οποίο ανήκει η αίτηση και για αιτήσεις με σύνολο οφειλών έως 250.000 ευρώ.
Παράλληλα με τις ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού, οι εταιρείες διαχείρισης στις οποίες έχει περιέλθει ο συντριπτικός όγκος των κόκκινων δανείων (70 δισ. ευρώ), έχουν δώσει και διμερείς ρυθμίσεις σε συνεννόηση με τους οφειλέτες. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις ρυθμίσεις αυτές αφορούν τον Ιούνιο και δείχνουν ότι οι εταιρείες διαχείρισης έδωσαν τον μήνα αυτό ρυθμίσεις ύψους 357 εκατ. ευρώ για 6.218 οφειλέτες. Οι ρυθμίσεις αντιστοιχούν στις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης δανείων, τέσσερις εκ των οποίων (DoValue, Cepal, Intrum, QQuant, οι οποίες κατέχουν το 90% των υπό διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων) πραγματοποίησαν συνολικά απευθείας ρυθμίσεις για 5.200 οφειλέτες, ύψους 337 εκατ. ευρώ.
Πέραν των ρυθμίσεων που εγκρίνονται, υπάρχουν και οι ρυθμίσεις που απορρίπτονται είτε από τους οφειλέτες είτε από τους χρηματοδοτικούς φορείς. Τα ποσοστά απόρριψης ρυθμίσεων από τους οφειλέτες φτάνουν το 25% στις πολυμερείς (με πολλούς πιστωτές) και 21% στις διμερείς (μεταξύ οφειλέτη και ενός πιστωτή στον οποίο οφείλει αποκλειστικά). Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 62,7% των προτεινόμενων ρυθμίσεων (σ.σ. πολυμερείς) που απορρίφθηκαν από τους οφειλέτες δεν έχουν αιτιολογία, ενώ 21,71% των προτεινόμενων ρυθμίσεων που απορρίφθηκαν από τους οφειλέτες αποδίδονται σε «αδυναμία εξυπηρέτησης». Στις διμερείς ρυθμίσεις που απορρίφθηκαν από τους οφειλέτες, το 80% των οφειλετών δεν έχει σημειώσει αιτιολογία, ενώ περίπου 7% αξιολόγησε την αίτηση ως μη συμφέρουσα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη insider.gr