Τετάρτη
13
Νοέμβριος
TOP

Η μοναδική πλωτή γέφυρα στην Ελλάδα – Πού βρίσκεται; (βιντεο)

Με τόσο νερό στη χώρα μας θα περίμενε κανείς να υπάρχουν περισσότερες πλωτές γέφυρες. Ωστόσο υπάρχει μόνο μία και είναι μάλιστα ελληνικής κατασκευής.

Δύο είναι τα νησιά στη χώρα μας που συνδέονται οδικώς με την υπόλοιπη Ελλάδα, η Εύβοια και η Λευκάδα. Όσοι μάλιστα έχουν επισκεφτεί τη δεύτερη τότε γνωρίζουν ότι το πανέμορφο νησί που βρίσκεται στο Ιόνιο Πέλαγος και στην αρχαιότητα… δεν ήταν νησί, συνδέεται οδικά με μια γέφυρα «πλοίο» εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια.

Η μεταλλική πλωτή γέφυρα που ενώνει τη Λευκάδα στη θέση “Κάστρο” με την υπόλοιπη Ελλάδα ονομάζεται «Αγία Μαύρα» και κατασκευάστηκε έπειτα από απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου του νησιού, μια απόφαση που εγκρίθηκε την Άνοιξη του 1985.

Η κατασκευή της Αγίας Μαύρας ανατέθηκε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και διήρκησε λιγότερο από ένα χρόνο με το συνολικό κόστος, μαζί με το ποσό που χρειάστηκε για τα απαραίτητα λιμενικά έργα έφτασε τότε στο ύψος των 180.000.000 δραχμών, ένα ποσό λίγο πάνω από τα τέσσερα εκατ. ευρώ με σημερινές τιμές.

Αγία Μαύρα πλωτή γέφυρα στη Λευκάδα 2022

Η πλωτή γέφυρα της Λευκάδας έχει μήκος 71 μέτρα και το βάρος της φτάνει στους 390 τόνους. Το μήκος για το κύριο τμήμα της είναι 50 μέτρα ενώ στις άκρες της φέρει δύο καταπέλτες μήκος 10,5 μέτρων, οι οποίοι σηκώνονται για να περάσουν βάρκες και πλοιάρια χωρίς κατάρτι και φυσικά όταν χρειαστεί να κινηθεί η γέφυρα για να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία. Το ύψος που έχουν οι καταπέλτες από την επιφάνεια της θάλασσας είναι δύο μέτρα.

Το πλάτος του οδοστρώματος της Αγίας Μαύρας φτάνει στα εννέα μέτρα και για τη διέλευση των πεζών φέρει και πεζοδρόμια με το συνολικό πλάτος να φτάνει στα 11,39 μέτρα. Η πλωτή γέφυρα έχει τη δυνατότητα να κινείται και να περιστρέφεται αυτόνομα χωρίς την υποβοήθηση από κάποιο άλλο πλοίο χάρη στο ειδικό προωστήριο σύστημα που φέρει με την καμπίνα για τον καπετάνιο-χειριστή της να βρίσκεται στη μέση της γέφυρας, ενώ από εκεί ελέγχονται και τα υπόλοιπα συστήματα της. Κάθε τέσσερα χρόνια η γέφυρα μεταφέρεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος για τις απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης της και εκείνη την περίοδο τα αυτοκίνητα εξυπηρετούνται από «παντόφλα» που παίρνει τη θέση της και φέρει μπουκαπόρτες και στα δύο άκρα της.

Η πλωτή γέφυρα της Λευκάδας μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 600 οχήματα ανά ώρα, ένα νούμερο δεκαπλάσιο σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που μπορούσαν να εξυπηρετηθούν πριν από την κατασκευή και λειτουργία της (με αλυσιδοκίνητες σχεδίες), ενώ μπορεί να δεχτεί βάρος οχημάτων έως και 60 τόνους. Δείτε την Αγία Μαύρα «σε δράση» στο video που ακολουθεί.

Πηγή carandmotor