Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: Ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο

Ένα αποφασιστικό βήμα για τη δημιουργία του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη έγινε πριν από λίγες ημέρες, με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

«Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, μιας και το έργο εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές Υποδομές», με απόφαση που υπογράφει ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ που έχει αναλάβει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με την υπογραφή της σύμβασης να γίνεται στις 21 Απριλίου 2023 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, παρουσία -μεταξύ άλλων- του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του Δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου.

Ο οδικός άξονας Καλαμάτας-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη αποτελεί ένα σπουδαίο αναπτυξιακό οδικό έργο για τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο με προϋπολογισμο

252 εκατ ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα τέσσερα έτη. Η διάρκεια της σύμβασης-ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν την περίοδο κατασκευής.

Με δεδομένο ότι τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του 2023, ο οδικός άξονας εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος έως τα τέλη του 2027. 

υπογραφή σύμβασης Καλαμάτα Πύλος Μεθώνη

Ο οδικός άξονας από την Καλαμάτα έως την Μεθώνη θα έχει μήκος 49 χιλιομέτρων, με τα πρώτα εξ αυτών να αφορούν σε αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα και τα υπόλοιπα στη δημιουργία νέου δρόμου. Ο νέος οδικός άξονας θα έχει χαρακτηριστικά ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, ενώ θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού από την Αθήνα έως τη Μεθώνη και θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των περιοχών.

Ειδικότερα, το έργο είναι χωρισμένα σε τρία τμήματα τα οποία είναι τα εξής:

  • Τμήμα 1: Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ (Καλαμάτα-Ασπρόχωμα-Είσοδος Μεσσήνης, Παράκαμψη Μεσσήνης, Έξοδος Μεσσήνης-Βελίκα σύνδεση με την εγκεκριμένη μελέτη για το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος).
  • Τμήμα 2: Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ (Ριζόμυλος-Σουληνάρι και Σουληνάρι-Πύλος).
  • Τμήμα 3: Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9χλμ (Πύλος-Κόμβος Φοινικούντας-Μεθώνη

Όπως είχε αναφέρει ο Δήμαρχος Καλαμάτος κατά την υπογραφή της σύμβασης, το πολύπαθο αυτό έργο έχει μπει σε τροχιά υλοποίηση αλλάζοντας τα αναπτυξιακά δεδομένα της περιοχής και τον χάρτη της Μεσσηνίας.

πηγη  carandmotor.gr