Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Καραμανλής: Σε 3,5 χρόνια, καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. ευρώ

«Οι πολιτικοί κρινόμαστε από τα έργα μας, όχι από τα λόγια μας» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σχετικά με το διακύβευμα των επικείμενων εκλογών στην ιστοσελίδα Liberal και στον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ μιλώντας για τις αστικές συγκοινωνίες ανέφερε πως «Πήραμε λοιπόν την απόφαση να προχωρήσαμε χωρίς αγκυλώσεις σε συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα, όπως η εκτέλεση μέρους του μεταφορικού έργου από ιδιώτη πάροχο, αλλά και η προμήθεια νέων λεωφορείων μέσω leasing, χωρίς όμως να διαταράξουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα έχουμε περισσότερα και καλύτερα λεωφορεία στο δρόμο και ταυτόχρονα μικρότερο κόστος για τη λειτουργία τους. Παράλληλα, υπογράψαμε τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με όλους τους Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας, δίνοντας μετά από χρόνια τέλος στο καθεστώς εργασιακής ομηρίας στο οποίο βρίσκονταν οι εργαζόμενοι. Εν τέλει λοιπόν, οι τελικοί αποδέκτες αυτής της σύμπραξης είναι οι ίδιοι οι πολίτες που απολαμβάνουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες, χωρίς το κράτος να επιβαρύνεται περισσότερο» σημείωσε.

Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τα αεροδρόμια, που το καλοκαίρι λειτουργήσαν υποδειγματικά συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, όταν την ίδια στιγμή οι αερομεταφορές σε όλη την Ευρώπη κατέρρεαν εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων. «Και αυτό γιατί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στήριξε τον κλάδο των αερομεταφορών στη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα λύσαμε και το ζήτημα με το επίδομα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο μάλιστα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό» υπογράμμισε.

Τα μεγάλα έργα

Για τα μεγάλα έργα που προωθούνται ο κ.Καραμανλής σημείωσε ότι: «Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. Μέσα σε 3,5 χρόνια, καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. ευρώ. Από αυτά, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Ο ΣΥΡΙΖΑ, στη δική του περίοδο, σε 4,5 χρόνια, ξέρετε πόσα έργα συμβασιοποίησε; 800 εκ. ευρώ. Αυτά λέει η σύγκριση. Αυτή είναι η διαφορά μας».

Επισήμανε μάλιστα ότι με σχέδιο και συστηματική δουλειά, «καταφέραμε οι πολίτες πλέον να βλέπουν εργοτάξια σε όλη τη χώρα. Ακόμη και σε έργα που νόμιζαν ότι δεν θα γίνουν ποτέ». Ανέφερε χαρακτηριστικά τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, την πρόοδο που έχει γίνει στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουν και οι χώροι αποδίδονται ξανά στην πόλη, τα εργοτάξια στην Πατρών – Πύργου, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κατακερματίσει για να ευνοήσει συγκεκριμένο εργολάβο και πολλά ακόμη σε όλη τη χώρα. «Σκεφτείτε τις προοπτικές ανάπτυξης και τις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται με όλα αυτά τα έργα. Νέες και νέοι μηχανικοί που είχαν φύγει στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, επιστρέφουν. Το brain drain μετατρέπεται σε brain gain» τόνισε.

Τα λεωφορεία

Αντίστοιχα αναφερόμενος στις αστικές συγκοινωνίες εξήγησε ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1310. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235, σήμερα έχουμε 460. Αυξήσαμε με ανάταξη τους διαθέσιμους συρμούς Μετρό κατά 19% και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις κατά 2 με 3 λεπτά. Τους επόμενους μήνες ξεκινούν να έρχονται 650 νέα πράσινα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και το πιο σημαντικό: Δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, σε 4,5 χρόνια, ξέρετε πόσα λεωφορεία πήρε; Ούτε ένα! Ξέρετε πόσους συρμούς προσέθεσε; Ούτε έναν! Ξέρετε πόσες προσλήψεις έκανε; Ούτε μία! Το μόνο που αύξησε ήταν η τιμή του εισιτηρίου… Και ήρθαμε εμείς και τη μειώσαμε ξανά. Αυτά λέει η σύγκριση. Αυτή είναι η διαφορά μας».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «από τη μία πλευρά, λοιπόν, εμείς μιλάμε με απτά, συγκεκριμένα έργα. Που με σκληρή και συστηματική δουλειά γίνονται πραγματικότητα. Κι αλλάζουν τη χώρα και την καθημερινότητα των πολιτών. Κι από την άλλη, την ίδια ώρα, στον ΣΥΡΙΖΑ επιδίδονται ακατάσχετα στη μόνη πολιτική που γνωρίζουν: αντιπολιτευτική μιζέρια, λαϊκισμό, τοξική και επικίνδυνη δημαγωγία. Αυτή είναι η διαφορά μας. Όλα αυτά λοιπόν εκτιμώ ότι ασφαλώς και θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην απόφαση των πολιτών. Προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στην ωριμότητα των ψηφοφόρων».

Υλοποιούμε 188 σημαντικά έργα προϋπολογισμού σχεδόν 28 δισ. ευρώ

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σχεδιάζονται και υλοποιούνται 188 σημαντικά έργα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και προϋπολογισμό σχεδόν 28 δισ. ευρώ. Πρόκειται για οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά-αρδευτικά, κτιριακά λιμενικά και έργα αεροπορικών μεταφορών, που “ανοίγουν” 178.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης ετησίως. Κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν τα σιδηροδρομικά έργα.

«Γιατί πρόκειται για έργα νέας γενιάς, φιλικά προς το περιβάλλον, που καλύπτουν ένα κενό στις μεταφορές στη χώρα μας και ταυτόχρονα βάζουν τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, με την Ελλάδα κόμβο υποδομών, μεταφορών και logistics» δήλωσε και ανέφερε χαρακτηριστικά το «Sea2sea» που έχει προκηρυχθεί και αναμένεται να μπει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών μέσα στην άνοιξη. «Στόχος μας είναι να ξεκινήσει η κατασκευή το 2024.

Το σημαντικό αυτό έργο θα συνδέσει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με το Δούναβη. Θα δημιουργηθεί επομένως μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου. Καταλαβαίνετε τι σημασία έχει αυτό» διευκρίνισε. Παράλληλα ανέφερε την ολοκλήρωση σπουδαίων οδικών έργων στην περιφέρεια, όπως είναι ο ΒΟΑΚ, ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη, ο οδικός άξονας Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, το Μπράλλος – Άμφισσα, το Άκτιο – Αμβρακία, ο Ε65.

Τα έργα Μετρό

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι δίνεται μεγάλη έμφαση στα έργα του Μετρό τα οποία όμως «δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, είναι δύσκολα τεχνικά και απαιτούν χρόνο». Ειδικότερα, όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «επιτέλους θα παραδοθεί το Μετρό στους πολίτες, παρά το χρόνο που έκλεψαν από τη συμπρωτεύουσα οι προσφυγές εναντίον του έργου. Ταυτόχρονα, προχωράμε και τις επεκτάσεις του».

Συμπλήρωσε δε ότι η Γραμμή 4 του Μετρό προχωρά, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον και όταν ολοκληρωθεί θα φτάνει κανείς από Ίλιον στο Σύνταγμα σε 20 μόλις λεπτά. «Σε δύο χρόνια εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να δημοπρατήσουμε και το νέο κλάδο του Μετρό, που θα συνδέει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης.

Και μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το “δαχτυλίδι” στην Αττική Οδό. Θα συνεχίσουμε επίσης την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, αλλά και τα οδικά έργα Αττικής. Όλα αυτά, τμήματα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για να ανασάνει το Λεκανοπέδιο» σχολίασε.

Πηγή: ypodomes.gr