Πέμπτη
21
Νοέμβριος
TOP

Καύσιμα: Μετά από δύο χρόνια η τιμή της βενζίνης έπεσε κάτω από τα 2 ευρώ/λίτρο

Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια, δύο φθινόπωρα… για να δουν οι Έλληνες οδηγοί Ι.Χ. τις τιμές στα καύσιμα να υποχωρούν κάτω από τα 2 ευρώ/λίτρο. Αυτήν την περίοδο οι τιμές στα καύσιμα κίνησης δείχνουν την αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα στα 1,745 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,526 ευρώ/λίτρο.

Η μείωση στα καύσιμα

Το 2023 τέτοια εποχή η αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα ήταν στα 2,041 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,848 ευρώ/λίτρο.

Τα καύσιμα από πέρυσι έχουν υποχωρήσει πάνω από 14,5%, ενώ το 2022 η αμόλυβδη κινούταν στην περιοχή των 2 ευρώ/λίτρο.

Οι μειώσεις που καταγράφονται φέτος δίνουν μία σημαντική ανάσα στους οδηγούς Ι.Χ. αλλά και στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών και όχι μόνο.

Οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών στην αγορά πετρελαίου, λέει ο CEO της Ελίν

Οι μειώσεις

Γιατί, όμως, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να επιστρέψει η τιμή της βενζίνης σε επίπεδα κάτω των 2 ευρώ/λίτρο;

Ο CEO της Ελίν Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στον ΟΤ κάνει λόγο για ένα παράδοξο στη διεθνή αγορά των πετρελαιοειδών: «Παρά την αναταραχή στη Μέση Ανατολή, εντούτοις το πετρέλαιο Μπρεντ κινείται σε επίπεδα της τάξης των 74 δολαρίων ανά βαρέλι. Αν δούμε τα δεδομένα της αγοράς, παραγωγή πετρελαίου υπάρχει με τις ΗΠΑ να καλύπτουν τις όποιες ανάγκες και μάλιστα παρά τη μείωση της παραγωγής που έκαναν τα κράτη μέλη του ΟΠΕΚ. Υπάρχουν επίσης και επαρκή αποθέματα στην αγορά».

καύσιμα

Ο CEO της ελίν κ. Γιάννης Αληγιζάκης

Ο κ. Αληγιζάκης συνεχίζει λέγοντας στον ΟΤ πώς «οι τιμές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα όταν την προηγούμενη διετία το μπρεντ πετούσε… στα 95 με 98 δολάρια το βαρέλι εξαιτίας της ύφεσης. Η υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης καταγράφονται στην Ευρώπη, όπως στη Γερμανία αλλά και στην Κίνα. Άρα επιβραδύνεται και η ζήτηση για καύσιμα. Την προηγούμενη διετία και μετά την άρση των λοκντάουν της πανδημίας η αγορά ανέπτυσσε πρωτοφανείς ταχύτητες συνοδευόμενη και από υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομιών που είχαν συμπιεστεί λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων και των όποιων δραστηριοτήτων στην οικονομία».

Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτήν την περίοδο οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών. Χωρίς βέβαια να αποκλείουμε τις επιπτώσεις από ενδεχόμενη επέκταση της ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή».

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη ot.gr