Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Κίνητρα στις επιχειρήσεις για την ψηφιακή κάρτα – Το χρονοδιάγραμμα

Κίνητρα γραφειοκρατικού τύπου φέρνει το υπουργείο Εργασίας για τις επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν την ψηφιακή κάρτα πριν το υποχρεωτικό χρονοδιάγραμμα. Η ψηφιακή κάρτα βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων που είχε την προηγούμενη εβδομάδα ο Άδωνις Γεωργιάδης με φορείς της αγοράς.

Τέτοια κίνητρα σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι η  κατάργηση της ανάρτησης στο Π.Σ ΕΡΓΑΝΗ μιας σειράς εντύπων, μεταξύ των οποίων και της προαναγγελίας των υπερωριών ως κίνητρο για τις μικρές επιχειρήσεις που υιοθετούν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Με αυτό τον τρόπο μικρές επιχειρήσεις που θα έχουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας θα αποφεύγουν διαδικασίες χρονοβόρες με τις οποίες  τώρα «ταλαιπωρούνται».

Το χρονοδιάγραμμα

Σε  ισχύ  από τον Απρίλιο είναι  η ψηφιακή κάρτα και στις ΔΕΚΟ. Από το τέλος Απριλίου οι εργαζόμενοι σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΟΑΣΑ, Αττικό Μετρό, ΟΑΣΘ και άλλες, συνολικά 12 στον αριθμό ΔΕΚΟ  λειτουργούν με ψηφιακή κάρτα εργασίας, ενώ έχουν προστεθεί στη λίστα άλλες δύο εταιρείες, η Hellenic Train και η εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού. Αναφορικά με  τις άλλες  ΔΕΚΟ, και συγκεκριμένα τις ενεργειακές αναμένεται το φθινόπωρο να περάσει και σε αυτές η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Επόμενος σταθμός, η ψηφιακή κάρτα στη βιομηχανία, ενώ ο μεγάλος στόχος είναι η επέκταση του μέτρου σε τουρισμό και επισιτισμό.

Βέβαια θα υπάρχει δυνατότητα με το νέο νομοσχέδιο  του υπουργείου Εργασίας που θα έρθει, να μπορεί να υιοθετείται από όποια επιχείρηση το επιθυμεί, μαζί με τα νέα κίνητρα. Επιπλέον αναμένεται να «χτιστεί» και ένα πιο σαφές χρονοδιάγραμμα της υποχρεωτικής υιοθέτησης της ψηφιακής κάρτας.

Η ψηφιακή κάρτα  πρώτα από όλα είναι  ένα όπλο στα χέρια των εργαζομένων, αλλά αποτελεί και έναν ελεγκτικό μηχανισμό τόσο για το κράτος έναντι της ασυδοσίας κάποιων εργοδοτών αλλά και των ίδιων των εργοδοτών.

Επιπλέον αποτελεί ένα εργαλείο για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις που τηρούν τον νόμο και σε αυτές που δεν τον τηρούν, ενώ μειώνει την γραφειοκρατία των επιχειρήσεων.

1) Πώς ο εργαζόμενος «χτυπά» την κάρτα εργασίας;

Ο εργαζόμενος κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρει» στο Ergani CardScanner (εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app. Κατά την προσέλευση θα πρέπει να επιλέγουν την επιλογή προσέλευση όταν έρχονται στην εργασία και αποχώρηση αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες. Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

2) Πώς ο εργαζόμενος θα αποκτήσει την ψηφιακή κάρτα εργασίας;

Ο εργαζόμενος θα πρέπει να «κατεβάσει» στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store.

3) Η ψηφιακή κάρτα αφορά όλες τις συμβάσεις εργασίας;

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.) τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

4) Τι προβλέπεται σε περίπτωση μη ενεργοποίησης της όταν είναι υποχρεωτική;

Προβλέπεται πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο για τη μη ενεργοποίηση της ψηφιακής κάρτας και λουκέτο 15 ημερών για υποτροπή μετά από τρεις ελέγχους.

ΠΗΓΗ moneyreview.gr