ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κάποτε στην Ευρωπαϊκή Αριστερά του Αντόνιο Γκράμσι και του Φερδινάνδου Λασάλ επικρατούσε η άποψη πως το να λέει κανείς την αλήθεια είναι επαναστατικό. Στην πρώτη φορά Αριστερά του Αλέξη Τσίπρα και των συνοδοιπόρων του και στην προσπάθεια τους να ελέγξουν ολοκληρωτικά τους αρμούς της εξουσίας η κυνική ψευδολογία είναι σύμφυτη με την πολιτική τους συμπεριφορά!
Αυτή την ψευδολογία, διανθισμένη με πολλούς επαίνους για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, διαβάσαμε και στο άρθρο – παρέμβαση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Α. Χαρίτση, του πρώην Γ.Γ. Υποδομών κ. Γ. Δέδε και του Συντονιστή Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας κ. Γ. Μακρή. Και επειδή στην πολιτική το ψέμα που μένει αναπάντητο μετατρέπεται σε αλήθεια μέσα σε 24 ώρες, οφείλουμε να πούμε κάποια πράγματα που ο ΣΥΡΙΖΑ συνηθίζει πολύ εύκολα να ξεχνά.
Διαβάζοντας το άρθρο των τριών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ο αναγνώστης θα πρέπει να αναπολεί νοσταλγικά τον «παράδεισο» των δημοσίων έργων που επικράτησε την περίοδο 2015-2019, με τους ημέτερους εργολάβους των βοσκοτόπων, τις κατατμήσεις και τις χαριστικές συμβάσεις στους αναδόχους, γεγονότα που μάλλον έχουν διαφύγει της μνήμης των συγγραφέων. Και βέβαια διαβάζοντας το άρθρο τους, αντιλαμβάνεται για μια ακόμα φορά αυτή την αίσθηση του ότι τα είχαν όλα έτοιμα αλλά δεν πρόλαβαν να τα υλοποιήσουν!
Γιατί, για παράδειγμα, ασχολήθηκαν με τόση πρεμούρα να κατατμήσουν το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και δεν ασχολήθηκαν καθόλου με το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα; Γιατί δεν αναζήτησαν τρόπους να επιλύσουν το πρόβλημα του Καϊάφα, όπως πρόσφατα ξεκίνησε να κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ με την επίβλεψη του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, παρά άφησαν ολόκληρο το τμήμα στα αζήτητα; Και μας γράφουν σήμερα για στοιχειώδη κοινή λογική στην ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, οι ίδιοι άνθρωποι που αναλώθηκαν στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των «κολλητών» τους και δεν ασχολήθηκαν με τις ανάγκες του τόπου μας. Γιατί δεν μας λέει ο κ. Δέδες και ο τότε πολιτικός του προϊστάμενος κ. Σπίρτζης τι απέγιναν οι μελέτες που όφειλε αδαπάνως για το Δημόσιο να εκπονήσει ο Μορέας για το δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα και για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Παράκαμψη Πύλου – Μεθώνη; Μελέτες που όφειλε ο Μορέας να παραδώσει και τελικά ουδέποτε παρέδωσε, αφού μονομερώς αρνήθηκε να ολοκληρώσει. Για ποια αδράνεια και στασιμότητα μας μιλούν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όταν η τετραετία 2015-2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έφερε ΚΑΝΕΝΑ έργο υποδομής στη Μεσσηνία και χάρη στην δική τους αμέλεια καμία μελέτη από αυτές που όφειλε να εκπονήσει για τα έργα οδικών υποδομών ο Μορέας δεν ολοκληρώθηκε.
Όσο δε για το Φιλιατρινό Φράγμα, του οποίου το 90% είχε ολοκληρωθεί έως τις εκλογές του 2015 και χρειάστηκε 2 χρόνια επί ΣΥΡΙΖΑ για να εγκαινιασθεί, δεν βιάστηκε η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα να μελετήσει την κατασκευή του αρδευτικού δικτύου, ούτε βέβαια να προβλέψει τη σχετική χρηματοδότηση για την υλοποίησή του. Να θυμίσω στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτό έγινε το καλοκαίρι του 2019 και τον Σεπτέμβριο φέτος ξεκινούν οι απαλλοτριώσεις.
Οφείλω να αναγνωρίσω στο κείμενο των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ την προσπάθεια τους να προσφέρουν εποικοδομητικά με προτάσεις αναφορικά με το αντιπλημμυρικό της πόλης της Καλαμάτας. Να τονίσω ότι άπαντες θέλουμε την καλύτερη δυνατή αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας. Προτάσεις χρειαζόμαστε, όπως οι 5 βελτιώσεις που κατέθεσε και ο Δήμαρχος της πόλης μας, με τις οποίες πολλοί συμφωνούν, όπως και οποιαδήποτε άλλη πρόταση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Και αυτό γιατί πολύ απλά η μελέτη των αντιπλημμυρικών που ανέθεσε ο τότε υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στον Μορέα, όπως φάνηκε και στο Δημοτικό και το Περιφερειακό Συμβούλιο χρειάζεται βελτιώσεις για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πόλης και της κλιματικής αλλαγής. Ας μας πει ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Δέδες, ας μας πει έστω ο κ. Καρνέσης, ο οποίος προήχθη σε γενικό διευθυντή συγκοινωνιακών υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ και γνωρίζει την πορεία όλων αυτών των έργων από την αρχή και συχνά τον ακούμε στα τοπικά μέσα να μιλά για αυτά (βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις άλλα υποστήριζε και σήμερα άλλα υποστηρίζει), γιατί χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη, γιατί δεν παρενέβησαν με τις αναγκαίες παρατηρήσεις στην μελέτη του Μορέα, γιατί τέλος δεν έκαναν τις απαραίτητες οριοθετήσεις ρεμάτων από το 2018 ως όφειλαν.
Τελικά είναι εύκολο να μετατραπούν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σε μετά Χριστόν προφήτες και να «απαιτούν» απαντήσεις για έργα υποδομών που οι ίδιοι άφησαν στα αζήτητα για μια ολόκληρη τετραετία, αποποιούμενοι κάθε δική τους ευθύνη. Θα τους αφήσω στην κρίση των πολιτών, υπενθυμίζοντάς τους τη ρήση του Τσώρτσιλ: «Η πολιτική είναι η ικανότητα να προβλέπεις τι θα συμβεί αύριο, την επόμενη εβδομάδα, τον επόμενο μήνα και τον επόμενο χρόνο. Και να έχεις την ικανότητα να εξηγήσεις μετά γιατί δεν συνέβη.