Με τις γιορτές και την ατμόσφαιρα “φυγής”, που προσφέρουν να έχουν ολοκληρωθεί, έρχεται και “στρογγυλοκάθεται” και πάλι η σκληρή καθημερινότητα, με βασικό ζήτημά της να είναι ο “οξύς πονοκέφαλος” της ακρίβειας, ειδικά στα τρόφιμα. Ήδη, βέβαια, το “σφίξιμο” των καταναλωτών φάνηκε και στις γιορτές.
Όπως καταφάνηκε στη μελέτη για τις αγορές της εορταστικής περιόδου του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι επιπτώσεις του πληθωρισμού στις τιμές και το αυξημένο λειτουργικό κόστος οδήγησε σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο, ενώ συνολικά, σε καταναλωτές και εμπόρους ένα κλίμα αβεβαιότητας κυριαρχεί, από τις πληθωριστικές πιέσεις στα εισοδήματα και κυρίως το αυξημένο κόστος προμηθευτών και αφετέρου τη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους ώστε, όπως αναφέρεται, να μην περάσουν οι ανατιμήσεις εξολοκλήρου στην τελική τιμή.
“Καίει η ακρίβεια”
Δεν είναι τυχαίο, δε, ότι με βάση έρευνα που δημοσίευσε η Real News την Κυριακή, η αντιμετώπιση των οικονομικών και της ακρίβειας αποτελεί για το 54,6% των ερωτηθέντων το μεγαλύτερο ζήτημα. Ουσιαστικά, απαντώντας σε ερώτηση για τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας που θα πρέπει να δώσει έμφαση/προτεραιότητα η κυβέρνηση το 2024 οι ερωτηθέντες προκρίνουν, με μεγάλη διαφορά, την αντιμετώπιση των οικονομικών και της ακρίβειας.
διαβάστε το ρεπορτάζ του www.news247.gr πατώντας εδώ