Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Νέες μεγάλες διεθνείς παραγωγές στην Ελλάδα -Οι αστέρες του Hollywood και το Netflix -Η μεγάλη συνεισφορά του ΕΚΟΜΕ

Κάτι περισσότερο από σημαντικές είναι οι αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά στην προέλκυση μεγάλων ξένων κινηματογραφικών και όχι μόνο παραγωγών, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται οι κρίσεις, όντως, γεννούν… ευκαιρίες.

Η χώρα μας άλλωστε ήδη ανταποκρίνεται στις νέες προκλήσεις που αναδύονται στον οπτικοακουστικό τομέα αλλά και στους συγγενείς με αυτόν τομείς, που ανήκουν στον ευρύτερο χώρο των δημιουργικών βιομηχανιών, στην εκπαίδευση, την έρευνα και την ψηφιοποίηση αρχείων με ξεχωριστό σε αυτήν την κατεύθυνση το ρόλο του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, γνωστό ως ΕΚΟΜΕ. Στόχος, μέσα από το ΕΚΟΜΕ, είναι να δημιουργηθεί ένα σημείο συνάντησης όλων των παραγωγικών συνιστωσών του οπτικοακουστικού κλάδου με τους πολίτες, το οποίο, μέσα από τη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, τις Περιφέρειες και τους Δήμους, θα ενισχύσει σημαντικά την εγχώρια οπτικοακουστική αγορά.

ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
Το ΕΚΟΜΕ λειτουργεί ως πόλος έλξης, και ταυτόχρονα ως εκκολαπτήριο ιδεών και δράσεων, με τα αποτελέσματα ήδη σημαντικά, όπως επεσήμανε παρεμβαίνοντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης Best ο πρόεδρός του Πάνος Κουάνης. Άκρως χαρακτηριστικό άλλωστε είναι το γεγονός πως ήδη, πολλές περιοχές της χώρας μας, μεταξύ των οποίων και η Πελοπόννησος, για την οποία το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, μαγνητίζουν τα βλέμματα μεγάλων παραγωγών με πολλές ταινίες να γυρίζονται στα πανέμορφα ελληνικά τοπία. «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και για τις περιοχές της Πελοποννήσου», σημείωσε ο κ. Κουάνης τονίζοντας πως επιχειρείται να αναδειχθούν όλα τα σημεία της χώρας. «Εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε όλη τη χώρα και όχι κάποια σημεία που μπορεί να γνωρίζουν καλά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη», ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ τονίζοντας πως το 2021 ήταν μια χρονιά πολύ πάνω από τις προσδοκίες μας χάρη στην καλή δουλειά που προηγήθηκε εν μέσω της πανδημίας. «Από το 2018 που ξεκινήσαμε, τα έργα διπλασιάζονται και καταγράφονται άλματα στις παραγωγές που γίνονται στη χώρα μας», δήλωσε ο Πάνος Κουάνης κάνοντας ειδική αναφορά στην ταινία The Lost Daughter που ήταν και υποψήφια για Oscar και είχε γυριστεί στις Σπέτσες. «Είχαμε 4 εκατ. που δαπανήθηκαν στην Ελλάδα και έχουμε περίπου 10 ταινίες με προϋπολογισμούς πάνω από 10 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Κουάνης σημειώνοντας πως πρόκειται για τεράστιες εταιρείες τύπου Netflix, Paramount, Disney και όχι μόνο.

ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟ
ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ
«Έχουμε μπει σε άλλη λίγκα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάντης παρατηρώντας πως η Ελλάδα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, αφού υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία και υποδομές όπως τα film offices που διευκολύνουν τις παραγωγές σε τοπικό επίπεδο συνδράμοντας σε ο,τιδήποτε χρειαστεί και φυσικά το πλεονέκτημα των πανέμορφων τοπίων και του… μαγικού συνδυασμού, βουνό – θάλασσα. Μεγάλες παραγωγές γυρίζονται και αυτήν την περίοδο, ενώ τον επόμενο μήνα αναμένεται και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο αρχές Μαΐου.

ΤΟ CASH
REBATE
Ο Πάνος Κουάνης αναφέρθηκε και στο ανώτατο ποσό κρατικής ενίσχυσης το γνωστό cash rebate του ΕΚΟΜΕ που μπορεί να λάβει ένα επενδυτικό σχέδιο και ανέρχεται σε 12.000.000 ευρώ! Το cash rebate μπορεί να λειτουργήσει ως εγγύηση για τους παραγωγούς προκειμένου να δανειοδοτηθούν μέσω των ελληνικών τραπεζών. Το πρόγραμμα δεν έχει ημερομηνία λήξης. Η χρηματοδότηση της επιχορήγησης εξασφαλίστηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από το οποίο δεσμεύονται 50.000.000 ευρώ ετησίως. Από τον Απρίλιο 2018 έως τον Φεβρουάριο 2022 έχουν εγκριθεί 204 αιτήσεις για τη χρηματοδότηση έργων (εκ των οποίων 92 είναι διεθνείς και 112 ελληνικές παραγωγές), ενώ το ύψος των επενδεδυμένων κεφαλαίων στη χώρα ανέρχεται στα 316 εκ. ευρώ. «Κάθε ευρώ που δαπανάμε στο rebate μας φέρνει πίσω τα διπλά», είπε με νόημα ο πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας τονίζοντας παράλληλα και το σημαντικό στις μέρες μας γεγονός πως σταδιακά, θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε οι νέοι άνθρωποι να βρίσκουν τη δημιουργική διέξοδο που αναζητούν καταρχάς στον τόπο τους, αλλά και στη διεθνή αγορά εργασίας.