
Σαρωτικές αλλαγές ως προς το καθεστώς προσφορών, εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών αναμένονται από την ερχόμενη Δευτέρα στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, ανατρέποντας αγοραστικές συνήθειες που ίσχυαν πολλές δεκαετίες και εγκαινιάζοντας έναν νέο τρόπο αγορών για το καταναλωτικό κοινό.
Και αυτό γιατί τις επόμενες ώρες παρέρχεται το δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ στις 6 Μαρτίου. Τα δύσκολα αρχίζουν στις 17 Μαρτίου, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ξεκινήσουν και επισήμως εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εφαρμογή του νέου Κώδικα, όπερ σημαίνει ότι από την ερχόμενη Δευτέρα καμία παράβαση δεν θα γίνεται επιτρεπτή.
Πριν από μερικές ώρες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 1140/12 Μαρτίου 2025) και η υπουργική απόφαση που ορίζει τις βασικές παραμέτρους του νέου Κώδικα Δεοντολογίας, ανοίγοντας τον δρόμο για την ουσιαστική εφαρμογή του.
Ο κανόνας των 30 ημερών
Κεντρική ιδέα του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι πως για να είναι μία προσφορά ή έκπτωση αληθινή και αξιόπιστη, θα πρέπει η τιμή πώλησης να είναι χαμηλότερη από τη φθηνότερη πραγματική τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσφορές καταργούνται, αλλά αντίθετα ενθαρρύνονται εφόσον είναι αληθινές. Αυτό που καταργείται είναι οι πλασματικές εκπτώσεις, δηλαδή οι εκπτώσεις που γίνονται έναντι ψεύτικων ή τεχνητά «φουσκωμένων» αρχικών τιμών.