Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Οι «μύθοι» της χαμηλής κατανάλωσης – 5 συνήθειες με τις οποίες δε θα γλιτώσετε ούτε σταγόνα

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας μπαίνει σε πρώτο πλάνο. Πάμε να δούμε με ποιους τρόπους δε θα πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. 

Πέρα από το «ξεσκόνισμα» της λίστας με τα πρατήρια υγρών καυσίμων που προσφέρουν τις χαμηλές τιμές οι οδηγοί προσπαθούν να υιοθετήσουν και ένα προφίλ οδήγησης που θα είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικό. Πολλές φορές, ωστόσο, «χειραγωγούνται» από κάποιες εσφαλμένες απόψεις που επικρατούν και κατά συνέπεια όχι μόνο δεν εξοικονομούν καύσιμο, αλλά και «ματώνουν» περαιτέρω τα πορτοφόλια τους. Ας δούμε, λοιπόν, αυτές τις ψευδείς πεποιθήσεις που απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα.

Χρησιμοποιώ πάντα την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο

Το γρήγορο ανέβασμα ταχύτητας στο σασμάν και η σωστή επιλογής σχέσης, αδιαμφισβήτητα, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσιμου. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ο δείκτης του στροφόμετρου πρέπει να είναι καρφωμένος… στις 1.000 σ.α.λ. 

Διότι σε αυτή την περίπτωση, προκειμένου να επιταχύνει το όχημα, ο οδηγός αναγκάζεται να έχει συνεχώς «βυθισμένο» το πόδι του στο γκάζι, σηματοδοτώντας την αλόγιστη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, οι πολύ χαμηλές στροφές σημαίνουν ζημιές – μεταξύ άλλων- στα έμβολα, ή και απόφραξη του φίλτρου σωματιδίων και της βαλβίδας EGR.

Ιδανικά, λοιπόν, ο κινητήρας θα πρέπει να λειτουργεί σε εκείνο το εύρος στροφών στο οποίο αποδίδει τα μέγιστα. Στους ντιζελ το εύρος βέλτιστης λειτουργίας είναι 1.500-3.000 σ.α.λ. και στους υπερτροφοδοτούμενες κινητήρες βενζίνης η περιοχή των 2.000-3.500 σ.α.λ.

«Νεκρά» στην κατηφόρα

Πρόκειται για μια ξεπερασμένη τεχνική που αφορά… τα απαρχαιωμένα αυτοκίνητα με καρμπιρατέρ αντί για ψεκασμό. Στα αυτοκίνητα της τελευταίας 20ετίας, με τα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού δεν πρέπει να ακολουθείται η συγκεκριμένη μέθοδος, μιας και αυξάνει την κατανάλωση. Μόνο με σχέση στο κιβώτιο θα δείτε χαμηλότερη κατανάλωση στον στιγμιαίο μετρητή, κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή.

Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι κατά την κίνηση με νεκρά στην κατηφόρα απαιτείται και συχνότερη χρήση των φρένων για να διατηρήσουμε σταθερή ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο ζορίζουμε το σύστημα πέδησης με αυξημένες θερμοκρασίες και φθορά των υλικών τριβής.

Επιπλέον, όταν έχουμε αφήσει ταχύτητα στο σασμάν σε μια κατηφορική διαδρομή, χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα και έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκίνητου μας.

Κλειστό το aircondition, ανοιχτά τα παράθυρα

Πρόκειται για έναν από τους πιο διαδεδομένους μύθους, αν και έχει μια… πολύ μικρή δόση αλήθειας. Πράγματι, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (κάτω από 30 χλμ./ώρα), το άνοιγμα των παραθύρων (αντί για την ενεργοποίηση του κλιματισμού) θα σας βοηθήσει να γλιτώσετε το κατιτίς.

Παρ’ όλα αυτά, σε μεγάλες ταχύτητες το κατέβασμα των παραθύρων δημιουργεί ένα φαινόμενο αυξημένης οπισθέλκουσας. Ειδικότερα, ο αέρας εισέρχεται στην καμπίνα και δημιουργεί αεροδυναμική αντίσταση, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο.

Είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε πάντα τη λειτουργία Auto του συστήματος AC, ώστε ο συμπιεστής να λειτουργεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία, δίχως να επιβαρύνεται η κατανάλωση.

Ξεκινάω με δεύτερη σχέση

Πολλοί οδηγοί – πολλώ δε μάλλον όσοι έχουν diesel αυτοκίνητα – θεωρούν πως γλιτώνουν καύσιμο αν ξεκινούν με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο. Ακόμα και αν ίσχυε κάτι τέτοιο, το οικονομικό όφελος θα ήταν μηδαμινό συγκριτικά με τη ζημιά στον συμπλέκτη.

Με πρώτη ταχύτητα, το αυτοκίνητο ξεκινά πολύ πιο εύκολα από στάση με τον οδηγό να χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη πολύ λιγότερο. Με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ο οδηγός κρατά μερικώς πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έως ότου οι στροφές του κιβωτίου «ματσάρουν» εκείνες του κινητήρα, με συνέπεια ο δίσκος να φθείρεται.

Προθερμαίνω τον κινητήρα για αρκετά λεπτά

Όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο δεν χρειάζεται να προθερμανθεί μένοντας στο ρελαντί. Πρόκειται για άλλη μία απαρχαιωμένη συνθήκη που αφορά παλαιάς τεχνολογίας οχήματα που διέθεταν καρμπιρατέρ αντί για ψεκασμό. Πλέον, η συγκεκριμένη τακτική είναι λανθασμένη και πέρα από την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου δημιουργεί και προβλήματα στο μοτέρ. Η σωστή «προθέρμανση» του κινητήρα γίνεται εφόσον οδηγούμε το αυτοκίνητό μας με ομαλό τρόπο, κατά τα πρώτα χιλιόμετρα.
Πηγή: carandmotor.gr
Διαβάστε περισσότερα εδώ.