
Τσουχτερά πρόστιμα για παραβάσεις που αποτελούν Νο1 αιτία πρόκλησης ατυχήματος, αλλά και για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με αυτά να αυστηροποιούνται ακόμη περισσότερο σε περίπτωση υποτροπής.
Ο νέος ΚΟΚ κατατέθηκε αργά χθες τη νύχτα στη Βουλή.
Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά έως χθες το βράδυ -μετά και τη δημόσια διαβούλευση– δίνει το πράσινο φως για μείωση του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας των οχημάτων στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές (π.χ. οδό Κανάρη στην Πετρούπολη), καθώς και σε δρόμους με μία λωρίδα διπλής κατεύθυνσης (π.χ. οδός Δικαιάρχου στην Αθήνα), αρχής γενομένης από 1η Ιανουαρίου 2026.
O νέος ΚΟΚ ξεκαθαρίζει το πλαίσιο γύρω από ακανθώδη θέματα –όπως η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες–, ζήτημα που τις τελευταίες ημέρες εξελίχθηκε σε εσωτερική κυβερνητική κόντρα.
Ετσι, η κυκλοφορία των ταξί (και έμφορτων) στη λεωφορειολωρίδα απαγορεύεται, προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα στην απρόσκοπτη διέλευση των λεωφορείων. Εξαιρέσεις ισχύουν για ταξί μηδενικών ρύπων, για οχήματα ειδικού τύπου που εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία, καθώς και για περιπτώσεις επιβίβασης ή αποβίβασης επιβατών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των λεωφορείων. Επίσης, επιτρέπεται η κυκλοφορία ταξί στις λεωφορειολωρίδες κατά τις νυχτερινές ώρες.
