
Η παιδική φτώχεια, για την οποία η χώρα μας έχει πάρει «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν, δεν είναι ένα μονοδιάστατο στατιστικό μέγεθος. Σε μια σχολική τάξη με 30 παιδιά – όπως τείνουν να μετατραπούν οι τάξεις των δημόσιων σχολείων με τις συγχωνεύσεις τμημάτων – κατά μέσο όρο τα εννιά από αυτά αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας.
Όπως έχει αποδείξει επιστημονική μελέτη της ερευνήτριας του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) Ειρήνης Λεριού, η παιδική φτώχεια έχει πολλαπλές διαστάσεις και δεν είναι μόνο οικονομική. Ο σύνθετος δείκτης παιδικής φτώχειας προκύπτει από έξι επί μέρους δείκτες. Οι τρεις πρώτοι είναι αμιγώς οικονομικοί και αφορούν τις συνθήκες διαβίωσης στο σπίτι, τη διατροφή και την ανεργία των κηδεμόνων. Οι άλλοι τρεις συνδέονται με παράγοντες μη οικονομικούς: Η δωρεάν υγεία, η ηθική εκπαίδευση, η σχόλη. Η συχνά υποτιμημένη διάσταση της ηθικής εκπαίδευσης αφορά το πώς τα παιδιά διδάσκονται αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, η αγάπη στον άνθρωπο, τα ζώα και τη φύση, η κοινωνική αλληλεγγύη. Η διάσταση της σχόλης αφορά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών, τις εξωσχολικές δραστηριότητες, την ψυχαγωγία, την άθληση, τον πολιτισμό, την κοινωνικοποίηση.
Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του in.gr πατώντας εδώ