Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Πανελλαδικές 2023: Πώς να κάνω μια τελευταία επανάληψη της ύλης -Οι «SOS» συμβουλές

Η 2α Ιουνίου είναι η μεγάλη μέρα! Η πρώτη μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ξεκινάμε με το μάθημα της Έκθεσης με τα υπόλοιπα να ακολουθούν.

Σε λίγες ημέρες από σήμερα, με τις ενδοσχολικές εξετάσεις να μεσολαβούν και να αποτελούν μια μικρή πρόβα, έρχεται η «πρεμιέρα» των Πανελλαδικών! Πώς διαβάζω λοιπόν αυτές τις 3 εβδομάδες; Η απάντηση είναι μία: Κάνω πρόγραμμα!

Τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης έλιξ, πρωτοπορώντας εδώ και 23 χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης, παρέχουν -μέσα από ένα δομημένο πρόγραμμα- υπηρεσίες συμβουλευτικής στους μαθητές τους γύρω από θέματα διαχείρισης χρόνου και τρόπου διαβάσματος. Τους ρωτήσαμε για μερικά μυστικά και τα μοιραζόμαστε μαζί σας!
Πανελλαδικές: Τα βασικά βήματα για τη σωστή προετοιμασία από την ομάδα των φροντιστηρίων έλιξ
Για να πετύχει όμως το πρόγραμμα πρέπει να ακολουθήσω τα παρακάτω βήματα:

1. Κάνω αναλυτική λίστα με την ύλη του κάθε μαθήματος.
2. Σημειώνω πόσο χρόνο θα χρειαστώ για να μελετήσω σωστά κάθε κομμάτι ύλης που σημείωσα στη λίστα μου (π.χ. 3 ώρες για το 1ο κεφάλαιο Ιστορίας)
3. Σχεδιάζω πάνω σε ένα ημερολόγιο ακριβώς ποιο κομμάτι ύλης και ποια χρονική στιγμή της ημέρας θα μελετήσω το κάθε τι (π.χ. το 1ο κεφάλαιο Ιστορίας θα το διαβάσω στις 19/5 στις 10.00-13.00).

Πανελλήνιες 2023 στο iefimerida: Οδηγίες και απαντήσεις στα θέματα από τα φροντιστήρια έλιξ
Επιπλέον ο σχεδιασμός του προγράμματος μου, πρέπει να ακολουθεί τις παρακάτω βασικές αρχές εκπαιδευτικής ψυχολογίας:

• Ακολουθώ μια ρουτίνα μελέτης: Διαβάζω ίδιες ώρες περίπου κάθε μέρα γιατί έτσι αποκτάει το βιολογικό μου ρολόι ρυθμό.
• Εφαρμόζω κατανεμημένη κι όχι μαζική εξάσκηση της ύλης: Δε διαβάζω κάθε μέρα το ίδιο μάθημα για πολλές μέρες συνεχόμενα. Αντιθέτως εναλλάσσω μέσα στην ίδια μέρα δύο μαθήματα και μελετώ μέρα παρά μέρα το ίδιο μάθημα.
• Συνδυάζω κάθε μέρα μαθήματα ή σημεία ύλης που έχουν θεωρία ή αποστήθιση με άλλα μαθήματα ή σημεία ύλης που στηρίζονται περισσότερο στις ασκήσεις.
• Φροντίζω να τηρώ καλές αναλογίες ανάμεσα στα μαθήματα: Δε παραμελώ να μελετήσω ένα μάθημα επειδή δε μου αρέσει, ούτε εστιάζω σε ένα μόνο μάθημα επειδή ένας καθηγητής που αγαπάει το αντικείμενο του με έχει πείσει ότι το συγκεκριμένο μάθημα θέλει πολύ δουλειά. Όλα τα μαθήματα θα μου δώσουν μονάδες. Κρατάω λοιπόν ισορροπίες.
• Μελετάω θεωρία, λυμένες ασκήσεις, αλλά και παλιότερα διαγωνίσματα για να μην επαναλάβω τα ίδια λάθη. Μπορώ να λύσω νέες ασκήσεις, αλλά μόνο με την καθοδήγηση των καθηγητών μου.
• Φροντίζω τον εαυτό μου κάθε μέρα: Τρώω ισορροπημένα, κοιμάμαι επαρκώς και βγαίνω βόλτα χωρίς τύψεις.

Πέρα και πάνω από κάθε μικρή ή μεγαλύτερη συμβουλή επανάληψης, όπως οι παραπάνω το πιο σημαντικό είναι να πιστεύω στον εαυτό μου και τις δυνάμεις μου και να διατηρήσω την ψυχραιμία μου. Η ζωή δε τελειώνει με τις πανελλαδικές, τότε αρχίζει!

Η ομάδα Ψυχολόγων των έλιξ,
Εύη Τσιρογιαννίδου (υπεύθυνη του προγράμματος Οργάνωσης Χρόνου)
Νικολέτα Μπάραλη
Χριστίνα Μπόντσα

πηγη: iefimerida.gr