Όλοι έχουμε βρεθεί στην δύσκολη θέση να αντικρίζουμε τελευταία στιγμή πορτοκαλί φανάρι και να αμφιταλαντευόμαστε για την επόμενη κίνησή μας. Ποια πρέπει όμως να είναι η αντίδρασή μας και τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ.;
Οι φωτεινοί σηματοδότες φροντίζουν για την σωστή ροή της κυκλοφορίας και όλοι οι οδηγοί πρέπει να σεβόμαστε και να υπακούμε στις ενδείξεις τους. Μεταξύ όμως της ελεύθερης διέλευσης που μας δείχνει το πράσινο και του κόκκινου της πλήρους ακινητοποίησης, μεσολαβεί το πορτοκαλί που προειδοποιεί και ενημερώνει του οδηγούς για επικείμενη αλλαγή της ροής κυκλοφορίας. Γενικά, οι οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας, εκτός αν η ρύθμιση αυτής γίνεται από τροχονόμο κατά διάφορο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι από πλευρά “ιεραρχίας”, ο τροχονόμος είναι ανώτερος του φωτεινού σηματοδότη και πρέπει να εκτελούμε τις εντολές του, άσχετα με την ένδειξη του φαναριού.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κ.Ο.Κ., όταν ο οδηγός αντικρίσει πορτοκαλί σταθερό φως κυκλικής μορφής υποχρεούται να σταματήσει, μιας και ακολουθεί το κόκκινο σταθερό φως, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη και δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως με ασφάλεια. Από την άλλη, εάν δούμε ένα απλό ή διπλό πορτοκαλί φως κυκλικής μορφής ή σε σχήμα βέλους το οποίο αναβοσβήνει, θα πρέπει να ανακόψουμε ταχύτητα, να προχωρήσουμε με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρήσουμε προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο Κ.Ο.Κ. δείχνει κάποια ελαστικότητα σε περίπτωση που δεν υπακούσουμε τον πορτοκαλί φωτεινό σηματοδότη για λόγους ασφάλειας, αλλά αυτό αφορά μια σπάνια και συγκεκριμένη στιγμή. Σε γενικές γραμμές, ο οδηγός που παραβαίνει τις συγκεκριμένες διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
ΠΗΓΗ: carandmotor.gr