
Το Υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει την αυτοματοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας συλλογής των απαιτούμενων εγγράφων για τη χορήγηση απαλλαγής από τον φόρο μεταβίβασης ακινήτου. Η αλλαγή αφορά αγορές, γονικές παροχές και κληρονομιές με στόχο την απόκτηση ή κατασκευή πρώτης κατοικίας, εξαλείφοντας έτσι σημαντικά τη γραφειοκρατία για χιλιάδες φορολογούμενους.
Το νέο σύστημα, που προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα ενσωματώνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέσω ενιαίας πλατφόρμας. Παράλληλα, θα ενισχυθεί η συνεργασία μεταξύ των ψηφιακών βάσεων δεδομένων του Δημοσίου, όπως της ΕΡΓΑΝΗ, της ΑΑΔΕ και των Δήμων, ώστε τα απαιτούμενα στοιχεία να αντλούνται άμεσα και χωρίς παρέμβαση του πολίτη.
Μέχρι σήμερα, οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να συγκεντρώσουν πλήθος δικαιολογητικών για να εξασφαλίσουν την απαλλαγή. Μεταξύ άλλων, απαιτούνται: συμβόλαια και τίτλοι ιδιοκτησίας, πιστοποιητικά μη οφειλής φόρων, τοπογραφικά διαγράμματα, δηλώσεις νομιμότητας από μηχανικό, βεβαιώσεις κατοικίας, αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων και δηλώσεων Ε9 και ΕΝΦΙΑ των τελευταίων πέντε ετών, καθώς και υπεύθυνη δήλωση περί μη ύπαρξης άλλου ακινήτου ή προηγούμενης απαλλαγής.
Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του newmoney.gr πατώντας εδώ