Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ξεκινά από την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ – Ο Οδηγός Εφαρμογής

Ξεκινά από τον Ιούλιο η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, ενώ σε μερικά 24ωρα -την 1η Ιουνίου- ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ».

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας θα παρουσιάσει σήμερα τoν Οδηγό Εφαρμογής του «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» για την ψηφιακή κάρτα, εν όψει του πρώτου σταδίου τπροετοιμασίας των εργοδοτών με την απογραφική διαδικασία της σχέσης εργασίας κάθε απασχολούμενου.

H ψηφιακή κάρτα θα ξεκινήσει αρχικά από τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ και από το 2023 θα επεκταθεί σε όλους τους υπολοίπους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις). Η κάρτα θα καταγράφει ηλεκτρονικά τις συνολικές ώρες εργασίας κάθε εργαζόμενου, όλες τις νόμιμες υπερωρίες αλλά και τους προβλεπόμενους ημερήσιους χρόνους ανάπαυσης – διακοπής από τη δουλειά.

Η κάρτα εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημάνει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο.

Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων, προβλέπονται τα εξής:

Από 1/6/2022, ξεκινά η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.

Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» θα εμφανίζει το προγραμματισμένο ωράριο εργασίας ανά εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή του myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις, με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει, λόγω εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας από 1ης Ιουλίου, να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της κάρτας εργασίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της κάρτας εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση/αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

Κάρτα Εργασίας – 1η Φάση

Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, με στόχο τη μετάβαση στο νέο σύστημα Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας και την υποστήριξη της Κάρτας Εργασίας, με

Απογραφή Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν το Χρόνο Εργασίας

Δήλωση Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την 30.11.2022. Ειδικά όμως για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην 1η φάση λειτουργίας της Κάρτας Εργασίας και δη τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με πλήθος εργαζόμενων άνω των 250, η προθεσμία ολοκλήρωσης της απογραφικής διαδικασίας θα είναι μέχρι την 30/6/2022, δεδομένου ότι η 1η φάση εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας άρχεται την 1/7/2022.