Πόσες φορές σας έχει τύχει να συζητάτε κάτι με την παρέα σας και μετά να πέφτετε πάνω σε διαφήμιση για το συγκεκριμένο προϊόν;
“Οι φανοστάτες με ακούνε! Είμαι σίγουρος ότι, μετά από μια συζήτηση που είχα περπατώντας στο δρόμο, βλέπω στο διαδίκτυο σχετικές διαφημίσεις”.
Ναι, κάποιος γνωστός μου ισχυρίζεται ότι αυτό του συμβαίνει, λέει ο Tony Anscombe, επικεφαλής για την ενημέρωση κοινού στην παγκόσμια εταιρεία κυβερνοασφάλειας ESET.
Η “αόρατη” διαδικασία
Όπως εξηγεί ο ίδιος, η διαδικασία είναι συχνά αόρατη, καθώς τα δεδομένα συλλέγονται στο παρασκήνιο από τις ενέργειες που κάνουμε και τις πληροφορίες που αποκαλύπτουμε ανοιχτά.
Εν συνεχεία, οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βγάλουν “έξυπνα” συμπεράσματα σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις του κοινού.
Αν για παράδειγμα χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή GPS για να βρείτε ένα εστιατόριο που ειδικεύεται σε κάποια συγκεκριμένη κουζίνα, ο πάροχος αναζήτησης μπορεί να διαπιστώσεις τα εξής για εσάς:
- ότι τρώτε έξω
- ποια ημέρα της εβδομάδας τρώτε έξω
- ενδεχομένως πόσο συχνά
- πόσο μακριά είστε διατεθειμένοι να ταξιδέψετε
- τις διατροφικές προτιμήσεις σας
- την ώρα της ημέρας που τρώτε
Σε αυτή την περίπτωση, το μόνο που αποκαλύψατε ήταν το όνομα του εστιατορίου, αλλά οι πληροφορίες που προκύπτουν από την ενέργεια αυτή μπορεί να είναι σημαντικές.
Η σημασία των προσωπικών δεδομένων
Σύμφωνα με τον ειδικό, η εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με την αξία και τη σημασία των προσωπικών τους δεδομένων είναι ο λόγος για τον οποίο τον Ιανουάριο του 2008, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς δημιούργησαν την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Πρόκειται για μια επέκταση της Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που καθιερώθηκε στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2006. Η 28η Ιανουαρίου, τιμά επίσης την υπογραφή το 1981 της Σύμβασης 108, μιας διεθνούς συνθήκης που αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων.
Στις ΗΠΑ, η ημέρα έχει εξελιχθεί σε εβδομάδα, δίνοντας μεγαλύτερες ευκαιρίες για εκδηλώσεις και συμμετοχή.
ΠΗΓΗ News247.gr