Του Γιώργου Λαμπίρη
Αυξήσεις οι οποίες μεσοσταθμικά ανέρχονται στα επίπεδα του 2,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο καταγράφονται αυτήν τη στιγμή στις τιμές πώλησης των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στα ελληνικά σούπερ-μάρκετ, όπως αναφέρουν στελέχη που προέρχονται από τον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ επισημαίνουν ότι οι αυξήσεις αυτές αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω, ιδίως από τη νέα χρονιά, όπου προβλέπεται ταυτόχρονα να προστεθούν και άλλες κατηγορίες προϊόντων που μέχρι στιγμής δεν είχαν περάσει αυξήσεις στα ράφια. Μάλιστα, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο θα υπερβεί το 6%, κινούμενος με περαιτέρω ανοδικές τάσεις.
Σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση, ο Άγις Πιστιόλας, μέλος της διοίκησης στην εταιρεία οσπρίων και ρυζιών EY.ΓΕ. Πιστιόλας ΑΒΕΕ (Agrino), επισημαίνει ότι ήδη τα όσπρια και το ρύζι έχουν λάβει αυξήσεις οι οποίες ανέρχονται μεσοσταθμικά στα επίπεδα του 4%-5%, καλύπτοντας μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού λειτουργικού και παραγωγικού κόστους, ήτοι κάτω του 50% εκ του συνολικού κόστους που απορρέει από παράγοντες όπως οι πρώτες ύλες, τα υλικά συσκευασίας, η ενέργεια και οι μεταφορές. “Επί της ουσίας ουδείς επιδιώκει –ούτε και δύναται– να αντισταθμίσει πλήρως τις αυξήσεις κόστους στην παραγωγική διαδικασία. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για απόλυτη καταιγίδα, όπου το σύνολο της βιομηχανίας προσπαθεί να κινηθεί σε επίπεδο τέτοιο, με στόχο να περιορίσει τυχόν ισχυρές απώλειες εσόδων”.
διαβάστε την συνέχεια στο capital.gr πατώντας εδώ