TOP

Σούπερ μάρκετ: Τι είναι το γαλλικό και το σουηδικό μοντέλο για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και της ακρίβειας

Με δύο “εισαγόμενα” μοντέλα προσπαθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης να περιορίσει τις τιμές των προϊόντων τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και της συρρίκνωση του πληθωρισμού (shrinkflation). Πρόκειται για τα μοντέλα Σουηδίας και Γαλλίας που θα εφαρμοστούν αντίστοιχα για τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της ακρίβειας, την οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. Τα μέτρα αυτά αποτελούν συνέχεια της κατάργησης του πλαφόν του περιθωρίου μικτού κέρδους στα τέλη του Ιουνίου και επιχειρείται η μείωση του πληθωρισμού να μεταφραστεί και σε μείωση τιμών.

Ξεκινώντας από το shrinkflation, το οποίο είναι και το πιο άμεσο πρόβλημα που αφορά τον Έλληνα καταναλωτή, ο όρος πρέπει να εξηγηθεί, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό τι θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει η νέα νομοθετική ρύθμιση.

Επομένως, ως shrinkflation ορίζεται η απόπειρα συρρίκνωσης της ποσότητας του προϊόντος εντός της ίδιας συσκευασίας, διατηρώντας την ίδια τιμή. Πρόκειται για μία παραπλανητική στρατηγική της βιομηχανίας και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η αύξηση της τιμή του προϊόντος, χωρίς ωστόσο αυτό να γίνει αντιληπτό από τον καταναλωτή, καθώς θεωρεί ότι αγοράζει το ίδιο προϊόν σε φθηνότερη τιμή.

Τα “θύματα” της τακτικής αυτής είναι συνήθως καταναλωτές, οι οποίοι κοιτούν μόνο τις συσκευασίες και τις τιμές χωρίς να προσέχουν τα καρτελάκια στα οποία αναγράφεται αναλυτικά η τιμή του κιλού ή του λίτρου.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.thetoc.gr πατώντας ΕΔΩ