Πέμπτη
26
Δεκέμβριος
TOP

Στην περίοδο των Χριστουγέννων ποντάρει πλέον το λιανεμπόριο

Αναιμική ήταν η αύξηση του κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο κατά το γ΄ τρίμηνο του 2024, στοιχείο που έρχεται να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις των εμπόρων περί «μουδιασμένης» αγοράς, αλλά και περί χαμηλότερης κατά κεφαλήν δαπάνης από τους ξένους επισκέπτες. Το μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο είναι η περίοδος που ξεκινάει σε μια εβδομάδα ουσιαστικά με την περίφημη Black Friday, η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη της εορταστικής περιόδου, κατά την οποία το λιανεμπόριο πραγματοποιεί πάνω από το 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου του. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι τον φετινό ∆εκέμβριο τα καταστήματα θα λειτουργήσουν τέσσερις από τις πέντε Κυριακές που έχει συνολικά ο μήνας, κάτι που επίσης εκτιμάται ότι μπορεί να δώσει μια επιπλέον ώθηση στην αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), για το σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο 2024 ανήλθε σε 18,84 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2023, όπου είχε διαμορφωθεί σε 18,68 δισ. ευρώ και αύξηση 4% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024 που είχε διαμορφωθεί σε 18,11 δισ. ευρώ. Εάν εξαιρεθούν οι κλάδοι οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, τότε ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε το τρίτο τρίμηνο 2024 σε 6,82 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,2% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2023, όπου είχε διαμορφωθεί σε 6,73 δισ. ευρώ και αύξηση 3,8% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024 που είχε διαμορφωθεί σε 6,57 δισ. ευρώ.

Σε επίπεδο εννεαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024, ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε για το σύνολο των επιχειρήσεων σε 52,64 δισ. ευρώ, έναντι 51,22 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, καταγράφοντας αύξηση 2,77%. Εάν λάβει κάποιος υπόψη ότι ο μέσος ετήσιος πληθωρισμός στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024 ήταν 3%, τότε εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η αύξηση του τζίρου κατά 2,77% στο τρίτο τρίμηνο υποκρύπτει στην πραγματικότητα στασιμότητα σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, αν όχι και μείωση, τουλάχιστον σε κάποιες κατηγορίες.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.moneyreview.gr πατώντας ΕΔΩ