Σάββατο
23
Νοέμβριος
TOP

Τα «ταμπελάκια» αυξάνονται, αλλά οι τιμές δεν πέφτουν

Μπορεί οι εκπτωτικοί κωδικοί στα περίφημα «εθελοντικά ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ να αυξάνονται, όμως οι καταναλωτές δεν φαίνεται να «τσιμπάνε».

Και πώς τσιμπήσουν άλλωστε, αφού όπως έχουν αποδείξει ρεπορτάζ και καταγγελίες καταναλωτικών ενώσεων, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι «μόνιμες μειώσεις τιμών» μπορεί να υποκρύπτουν ακόμα και αυξήσεις.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει εντοπίσει και δημοσιοποιήσει δεκάδες παραδείγματα προϊόντων, που διαφημίζονται με ταμπελάκι «μόνιμης μείωσης τιμής, που ξεκινάει από -5%, ενώ στην πραγματικότητα έχουν μεσολαβήσει ως και διψήφιες ανατιμήσεις.

Ασανσέρ με τις τιμές

Για παράδειγμα, φρυγανιές πωλούνταν πριν τη μείωση τιμής με 1,39 ευρώ (26/10) και στις 20/11, διαφημίζονταν με «μειωμένη τιμή» στα 1,62 ευρώ – αύξηση άνω του 16%

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γκοφρέτας σοκολάτας, που ξεκίνησε να πωλείται στις 13/11 (εντός της μείωσης τιμής) με 0,38 ευρώ, και στις 20/11, μεσούσης της «μόνιμης μείωσης τιμής», ανατιμήθηκε κατά 25% (0,48 ευρώ)

Σε άλλες περιπτώσεις οι ανατιμήσεις είναι μεν απειροελάχιστες –της τάξης του ενός λεπτού, δεν παύουν όμως να καταρρίπτουν τον ισχυρισμό περί «έκπτωσης».

Μια δικαιολογία είναι ότι η χαμηλότερη τιμή μπορεί να ήταν στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας κάποιου σούπερ μάρκετ, η οποία όμως διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Η μείωση τιμής με το «εθελοντικό ταμπελάκι» γίνεται με βάση την αρχική τιμή του τιμοκαταλόγου του προμηθευτή, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια, τουλάχιστον δύο μηνών με προοπτική να παραταθεί για τουλάχιστον άλλους δύο.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.in.gr πατώντας ΕΔΩ