Έργα 4 δισ. ευρώ κυνηγούν οι μεγάλοι όμιλοι της χώρας. Οι μεγάλοι διαγωνισμοί που τρέχουν αυτή την εποχή από υπουργεία, ΔΕΚΟ, Περιφέρειες ή άλλες αναθέτουσες αρχές έχει ανοίξει την όρεξη των μεγάλων εταιρειών που θα θελήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα αυτή. Μέσα στο 2022 υπάρχει η εκτίμηση της αγοράς ότι πολλοί από αυτούς όχι μόνο θα αποκτήσουν ανάδοχο αλλά πως θα “πέσουν” οι υπογραφές. Τα έργα αυτά είναι αρκετά και στα σημαντικότερα οδικά συγκαταλέται βεβαίως και το Καλαμάτα-Μεθώνη, κόστους 312 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 και μάχη θα δώσουν μάχη τέσσερις εταιρείες.
ΜΙα παρουσία των έργων, πόσα και σε ποια απ’ αυτά υπάρχουν συμμετοχές, σε τι στάδιο βρίσκονται αλλά και πότε εκτιμάται ότι θα τρέξουν, και εκείνα που θα μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον είναι αυτά που είναι σε διαγωνιστική διαδικασία αλλά δεν έχουν προς το παρόν ανάδοχο. Σε κάποιες περιπτώσεις οι διαγωνισμοί έχουν ξεκινήσει από το 2019 ή και πιο πίσω (ένας από το 2016) και κάποιοι είναι “φρέσκοι”, φετινοί.
Τα μεγάλα οδικά έργα
Πρώτος στη λίστα μας είναι ο ΒΟΑΚ. Τα δύο έργα που έχουν προκηρυχθεί στις 18 Οκτωβρίου 2018 είναι: Χανιά-Χερσόνησος και Χερσόνησος-Νεάπολη. Για το πρώτο ύψους 1,1 δισ. ευρώ, είμαστε σε φάση αναμονής έγκρισης της περιβαλλοντικής μελέτης. Στη Β` φάση συμμετέχουν οι 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.
Για το Χερσόνησος-Νεάπολη ύψους 360 εκατ. ευρώ έχει προγραμματιστεί για τις 30 Δεκεμβρίου η κατάθεση των προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές που είναι οι: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL
Ακολουθεί ο “αιώνιος” διαγωνισμός της υποθαλάσσιας Σαλαμίνας που ξεκίνησε το μακρινό 2016. Εκτιμάται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα δοθούν οι προσφορές. Το έργο ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ διεκδικούν οι: 1.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.VINCI CONSΤRUCTIONS -VINCI HIGHWAYS-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο εκτιμάται ότι θα κινηθεί η κατάθεση προσφορών για δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ: το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα-Μεθώνη. Στο πρώτο ύψους 462 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε στις 8 Δεκεμβρίου 2020 διεκδικητές είναι οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Για το Καλαμάτα-Μεθώνη, κόστους 312 εκατ. ευρώ ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 θα δώσουν μάχη οι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.
Φοιτητικές Εστίες
Τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες ύψους μισού δισ. ευρώ είναι σε εξέλιξη. Αφορούν τα πανεπιστήμια Θράκης, Κρήτης και Θεσσαλίας. Εδώ οι διαγωνισμοί ξεκίνησαν στις αρχές του 2020 και έχουν συναντήσει καθυστερήσεις.
Εδω οι διεκδικητές είναι οι: Για το Πανεπιστήμιο Θράκης ύψους 107 εκατ. ευρώ, η διαδικασία ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου 2020, στη Β`φάση πέρασαν οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ύψους 116 εκατ. ευρώ που διεξήχθη στις 17 Ιουλίου 2020, το παρών έδωσαν οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΘΕΜΕΛΗ.
Στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης ύψους 255 εκατ. ευρώ που διεξήχθη στις 24 Φεβρουαρίου 2020, το παρών έδωσαν οι: : 1.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 2.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 3.ΑΒΑΞ, 4.ΙΝΤΡΑΚΑΤ, 5. ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, 6.ARCHIRODON GROUP NV, 7.ΘΕΜΕΛΗ.
Κτιριακά έργα
Μέσα στο 2022 αναμένεται να δώσουν προσφορές οι επενδυτές για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Το έργο ύψους 140 εκατ. ευρώ, προωθείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Το παρών στις 10 Σεπτεμβρίου 2021 έχουν δώσει οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, η Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-DIMAND, η Κ/Ξ INTRAKAT-REDEX, η Κ/Ξ ΤΕΚΑΛ-JCC SAL (από Λίβανο) και ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Μέσα στο 2022 εκτιμάται ότι θα γίνει γνωστός και ο ανάδοχος για το έργο-ΣΔΙΤ των 106 εκατ. ευρώ που αφορά στο Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική και στο οποίο κονταροχτυπιούνται οι: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 2.ΙΝΤΡΑΚΑΤ-SUEZ-ΕΥΑΘ, 3.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ.
Το 2022 όμως θα είναι η χρονιά ανάδειξης αναδόχου για το έργο-ΣΔΙΤ του Κέντρου Έρευνα της Ακαδημίας Αθηνών. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο των 89 εκατ. ευρώ έγινε στις 11 Ιουνίου και στη Β` φάση πέρασαν οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Το έργο των 100 εκατ. ευρώ για την Πολιτεία Καινοτομίας στην οδό Πειραιώς που ξεκίνησε στις 19 Απριλίου 2021 διεκδικούν τέσσερα σχήματα που πέρασαν στη Β`φάση. Αυτά είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, DIMAND.
Τρεις ακόμα ΣΔΙΤ
Από τα έργα που κυνηγούν οι μεγάλοι όμιλοι της χώρας, τη λίστα θα κλείσουν τρία μεγάλα κτιριακά έργα-ΣΔΙΤ που ξεκίνησαν μέσα στο 2021: Πρόκειται για:
α) τη ΣΔΙΤ για τα Δικαστικά Μέγαρα Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Έδεσσας και Σερρών ύψους 148 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 15 Νοεμβρίου 2021 με τους: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΤΕΚΑΛ-JCC (ΛΙΒΑΝΟΣ), ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX.
β) τη ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Το έργο των 160 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε στις 31 Μαϊου 2021 διεκδικούν αρχικά οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΤΕΚΑΛ, ΜΗΧΑΝΙΚΗ, Κ/Ξ ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ, Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX και Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ.
γ) τη ΣΔΙΤ που αφορά στα 12 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας. Το έργο ύψους 163 εκατ. ευρώ ξεκίνησε στις 15 Φεβρουαρίου 2021 και το παρών έδωσαν οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.