Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Τουρισμός: Οι αφίξεις αυξάνονται αλλά οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία μειώνονται

Τέλος του φθινοπώρου θα κάνει «ταμείο» ο ελληνικός τουρισμός για την τουριστική χρονιά του 2023, που μέχρι στιγμής χαρακτηρίζεται από την αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων σε σχέση με πέρυσι αλλά και την ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχειακά καταλύματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κερδοφορία τους.

Την παρούσα διαπίστωση αναλύουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Χριστίνα Τετράδη και άλλοι παράγοντες του κλάδου.

Στην παρέμβαση της η κυρία Τετράδη, αφού τονίζει ότι είναι πρόωρη όποια εκτίμηση για την πραγματική αποτύπωση των αφίξεων και των εσόδων εφέτος στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο εκτιμά ότι το μεγάλο στοίχημα εξακολουθεί να είναι η άνοδος των τουριστικών μεγεθών σε σχέση με το 2019. Αν αυτό το στοίχημα κερδηθεί, θα γίνει σαφές τους προσεχείς μήνες και ειδικά τους δυο πρώτους μήνες του Φθινοπώρου, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Η αισιόδοξη, έως και πανηγυρική εκκίνηση της εφετινής τουριστικής χρονιάς, δεν αντικατοπτρίστηκε σε αυξημένες αφίξεις σε σχέση με το 2019, όπως τονίστηκε. Ο Μάιος αλλά και ο Ιούνιος ήταν κατώτεροι των προσδοκιών τονίζουν οι φορείς του κλάδου. Μάλιστα το “γκάζι” που έχουν πατήσει οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στους ελληνικούς προορισμούς αυτή την περίοδο ευελπιστούν να συνεχιστεί έως τις αρχές του Νοέμβρη, ώστε να ισοφαρίσει όπως λένε την χαλαρή εκκίνηση της τουριστικής σαιζόν.

Εστιάζοντας στο παραπάνω φαινόμενο η κυρία Τετράδη είναι σαφής: “Πλέον το μέγεθος των αφίξεων είναι εικονικό για τα ξενοδοχεία. Οι επαγγελματίες της φιλοξενίας μετράνε μόνο διανυκτερεύσεις, που αυτές είναι εν κατακλείδι που έχουν επίδραση στο οικονομικό αποτέλεσμα των επιχειρήσεων. Επιχειρώντας να εξηγήσει το εν λόγω φαινόμενο, η κυρία Τετράδη σημειώνει ότι πλέον οι Ευρωπαίοι μοιράζουν τις διακοπές τους, επιλέγοντας θέρετρα στον τόπο της διαμονής τους και σε δεύτερο χρόνο σε αποδράσεις εκτός της πατρίδας τους. Κατά συνέπεια μειώνεται ο χρόνος διακοπών στα τουριστικά θέρετρα των άλλων χωρών.

Ο πληθωρισμός ροκανίζει τα εισοδήματα

Αιτία για την παραπάνω εξέλιξη ο ευρωπαϊκός πληθωρισμός που ροκανίζει τα ευρωπαϊκά εισοδήματα, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης Μανόλης Τσακαλάκης και προσθέτει ότι ο Ευρωπαίος έχει χάσει 30% από την αγοραστική του δύναμη σε σχέση με πέρυσι. Αν μάλιστα προστεθούν και οι αυξήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων, τότε ένα τουριστικό πακέτο για την Κρήτη μπορεί να κοστίζει 50% ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή η Γερμανία, μια από τις κύριες αγορές του ελληνικού τουρισμού προσπαθεί να κρατήσει τους πολίτες της εντός των τειχών της. Πως το κάνει; Από τους γερμανικούς σιδηροδρόμους εκδόθηκε εισιτήριο το οποίο κοστίζει 38 ευρώ και είναι για απεριόριστες διαδρομές για όλη την καλοκαιρινή περίοδο, υπογραμμίζει ο κ. Τσακαλάκης. Και φαίνεται πως αυτό έχει αποδώσει και οι Γερμανοί προτίμησαν την οικονομία στην «τσέπη» τους.

Χιλιάδες ακυρώσεις

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή της σαιζόν από την Γερμανία ακυρώθηκαν 956.000 θέσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις αφίξεις Γερμανών στην Ελλάδα. Στο μεταξύ και η Πολωνία προσφέρει δωρεάν διόδια στους πολίτες της, για το καλοκαίρι. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δυο εβδομάδες απόδρασης έγιναν πλέον 7 ημέρες για την πλειονότητα των Ευρωπαίων, σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κρήτης και υποψήφιος για την προεδρία της ΠΟΞ.

Με δεδομένο το γεγονός της μείωσης των διανυκτερεύσεων στα ελληνικά ξενοδοχεία ο κ. Τσακαλάκης εστιάζει στη μεγάλη πληγή για τα ξενοδοχεία, όπως την χαρακτηρίζει, που δεν είναι άλλη από την αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αφού έχει απορροφήσει την μεγάλη μερίδα των αχαρτογράφητων αφίξεων. Πλέον, όπως λέει έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι ζητώντας άμεση ρύθμιση της αγοράς.

Υπό το φως των παραπάνω δεδομένων, οι επαγγελματίες του κλάδου της φιλοξενίας κάνουν λόγο για μια δύσκολη εξίσωση στο πεδίο της βιωσιμότητας τους και κρούουν τον κώδωνα του εξελληνισμού μερίδας ξενοδοχείων. Τόσο ο κ. Τσακαλάκης όσο και η κυρία Τετράδη επισημαίνουν ότι δεν πρέπει να αλλοιωθεί ο ελληνικός τουρισμός και το ελληνικό τουριστικό προϊόν κατ επέκταση. Και αυτό θα συμβεί γιατί ο ξενοδοχειακός επιχειρηματίας δεν αντέχει τα οικονομικά βάρη που κάθε χρόνο προστίθενται οδηγώντας τον σε πώληση της μονάδας του. “Δεν είναι εύκολο για τον Έλληνα ξενοδόχο επιχειρηματία να επιβιώσει σε αυτό το περιβάλλον”, σημειώνουν με μια φωνή.

Πρωταγωνιστεί και εφέτος η Κρήτη

Εστιάζοντας στα θετικά που αποτυπώνονται στην μέχρι τώρα τουριστική χρονιά για την Ελλάδα ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, εστιάζει στις αυξημένες αφίξεις στα ελληνικά αεροδρόμια σημειώνοντας ότι πλέον η Ελλάδα είναι ένας ώριμος και επιθυμητός προορισμός με σταθερή επισκεψιμότητα. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ναυαρχίδα του ελληνικού Τουρισμού, την Κρήτη, ο κ. Χαλκιαδάκης αναφέρει ότι “η Κρήτη συνολικά πάει καλά ανεξαρτήτως την διαφορετική εικόνα που μπορεί να δώσει ο κάθε επιχειρηματίας ξεχωριστά. Όταν αυτή τη στιγμή η πληρότητα στα ξενοδοχεία αγγίζει το 90% δεν μπορείς να πεις ότι δεν πάει καλά το νησί. Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στην Κρήτη έχουν υψηλή πληρότητα”, συμπληρώνει .

Διαβάστε την συνέχεια στο in.gr