Τετάρτη
13
Νοέμβριος
TOP

Γεμίζουν οι αυτοκινητόδρομοι – Αύξηση της κίνησης προς και από την Καλαμάτα

Η σταδιακή ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων φαίνεται ότι ενεθάρρυνε τους εκδρομείς να επιλέξουν την Πελοπόννησο ή τη Δυτική Ελλάδα για τις διακοπές ή τις καλοκαιρινές αποδράσεις τους. Η κυκλοφορία στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, παρά το «αντεπιχείρημα» των διοδίων, απέχοντας βέβαια αρκετά από τα προ κρίσης επίπεδα. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Κορίνθου-Πατρών από τις αρχές του έτους, που φθάνει έως το 12%.

Πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα της Ιονίας Οδού, από Αμφιλοχία έως Αρτα, ενώ την περασμένη Πέμπτη παραδόθηκαν και τα τελευταία 14 χλμ. (Πέρδικα-Εγνατία). Ετσι, πλέον, βρίσκεται σε κυκλοφορία ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος μήκους 196 χλμ. από το Αντίρριο έως την Εγνατία.

 Η λειτουργία μεγάλου τμήματος της Ιονίας Oδού (στην οποία, σημειωτέον, λειτουργεί προς το παρόν μόνο ένας σταθμός διοδίων) φαίνεται ότι ξεκινάει δειλά να λειτουργεί ως «επιχείρημα» υπέρ της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία της Νέας Οδού (από τον σταθμό διοδίων Αγγελοκάστρου) επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Από την αρχή του καλοκαιριού σημειώθηκαν 6.300 διελεύσεις οχημάτων.

Στην Πελοπόννησο

Αντίστοιχα, η λειτουργία της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, με (τουλάχιστον) δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση από τον Απρίλιο, οδήγησε σε μια αύξηση της κυκλοφορίας της τάξης του 5,2% σε σχέση με πέρυσι (η οποία αναλύεται σε αύξηση 4,9% στην κυκλοφορία των ελαφρών οχημάτων και 7,4% των βαρέων οχημάτων) τον Ιούνιο και Ιούλιο.

Εξετάζοντας συνολικά την αύξηση της κυκλοφορίας από την αρχή του έτους, εντυπωσιακή είναι η αύξηση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Κορίνθου-Πατρών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός, που ανακατασκευάζει και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος) η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 2,8% (1,6% στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος και 11,2% στο Κόρινθος-Πάτρα). Ανά τύπο οχήματος, η αύξηση αναλύεται σε 2,4% για τα Ι.Χ. και μοτοσικλέτες (1,2% στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος και 11% στο Κόρινθος-Πάτρα) και 5,6% στα βαρέα οχήματα (4,2% στο Ελευσίνα-Κόρινθος και 12% στο Κόρινθος-Πάτρα).

Στον έτερο αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη), που ολοκληρώθηκε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, η αύξηση της κυκλοφορίας είναι πιο συγκρατημένη. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της κοινοπραξίας Μορέας, τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκαν 1,43 εκατ. διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου (αύξηση 0,6% σε σχέση με το 2016) και 1,38 εκατ. διελεύσεις τον Ιούλιο (έως τις 23/7), παρουσιάζοντας αύξηση 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αισθητή, πάντως, είναι η αύξηση της κίνησης προς και από την Καλαμάτα, μετά την ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού της πόλης, που αποτυπώνουν και τη γενικότερη αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τη Μεσσηνία. Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Ιουνίου έως τις 23 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν 333.600 διελεύσεις από τα διόδια Καλαμάτας, σημειώνοντας αύξηση 9,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2016.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Συγκρατημένη αλλά σταθερή είναι η αύξηση της κυκλοφορίας στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με στοιχεία των κοινοπραξιών Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, από την 1η Ιουνίου έως τις 24 Ιουλίου η κυκλοφορία στο τμήμα Μεταμόρφωσης-Σκάρφειας παρουσίασε αύξηση 1,88%, ενώ στο τμήμα Σκάρφειας-Ραχών 3,26%. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στους σταθμό διοδίων Θήβας (+7,14%) και Μαυρομαντήλας (+6,92%) τον Ιούνιο.
Οσον αφορά το βόρειο κομμάτι (Ράχες-Κλειδί), σύμφωνα με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, καταγράφεται αύξηση 6% στα νέα τμήματα (στις δύο σήραγγες των Τεμπών και στη σήραγγα Πλαταμώνα), καθώς οι περιοχές της Νότιας Πιερίας είναι τουριστικές. kathimerini.gr