Παράσταση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών για τα πειραματικά σχολεία αύριο, Πέμπτη 22/04, στη δ/νση Π.Ε. Μεσσηνίας στις 12:00 π.μ.
«Κι ενώ η χώρα βρίσκεται στη δίνη της πανδημίας ενάμιση χρόνο τώρα κι ενώ οι μαθητές μας στο μεγαλύτερο διάστημα τηλεκπαιδεύονται αποξενωμένοι από το φυσικό τους χώρο, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να «αναβαθμίσει» την παρεχόμενη παιδεία, όχι χρηματοδοτώντας τα υπάρχοντα σχολεία, ούτε ιδρύοντας νέα αλλά μετατρέποντας κάποια από τα ήδη λειτουργούντα σχολεία σε Πειραματικά χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα χωρίς κανένα διάλογο με τους γονείς των μαθητών» αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.
«Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι εμμονικά προσανατολισμένη στην εκ βάθρων αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, όχι με παιδαγωγικά κριτήρια αλλά αποφασισμένη να επιβάλλει καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και άνισης αντιμετώπισης για τους μαθητές.
Η μετατροπή μερικών σχολείων σε πειραματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε πρότυπα στη δευτεροβάθμια δε στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική επέκτασής τους. Ο άναρχος και ευκαιριακός τρόπος με τον οποίο επιχειρείται αποδεικνύει πως μέλημά τους είναι η αλλαγή του χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης αφού η ίδρυση πειραματικών σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
Μόνιμο αίτημά μας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών. Και αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση!
Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε πειραματικά σχολεία ουσιαστικά θα βρεθούν σε ένα κυκεώνα αρνητικών ανακατατάξεων. Αρχικά καταργείται το σχολείο της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Θα γίνει ανακατανομή μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, γεγονός που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών, ενώ είναι υποχρέωση της πολιτείας να μεριμνά για τη χρηματοδότηση και την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Επιπλέον οι καινοτόμες δράσεις που επαγγέλλονται τα « καινούργια» πειραματικά σχολεία και αποτελούν το δόλωμα, έχουμε να προσθέσουμε πως υλοποιούνται εδώ και χρόνια σε πολλά σχολεία…
Στην πόλη μας υποβλήθηκε μονοπρόσωπα από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αίτηση για το χαρακτηρισμό του 10ου ΔΣ ως Πειραματικού, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων του εν λόγω σχολείου είναι κάθετα αντίθετη με αυτήν την επιλογή.
Αναβάθμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης του τόπου –την οποία επιθυμούμε και έμπρακτα επιδιώκουμε-δεν σημαίνει να αλλάξουμε το όνομα σε ένα σχολείο και να του βάλουμε κάποιους τυχερούς μαθητές και κάποιους δασκάλους με περισσότερα τυπικά προσόντα. Αναβάθμιση της παιδείας σημαίνει να αλλάξουμε όλα τα σχολεία σε ακόμα καλύτερα. Αναβάθμιση της παιδείας σημαίνει γενναίες χρηματοδοτήσεις, ολιγομελή τμήματα, υλικοτεχνική υποδομή, σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, στήριξη και γενίκευση της ειδικής αγωγής.
Δε θα επιτρέψουμε άλλο την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου!
Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο
για όλους και όλες!
Το Δ.Σ.»