Την απογοήτευσή της για τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων καταγράφει μια Χανιώτισσα υποψήφια, με ανοικτή επιστολή προς την επιτροπή επιλογής θεμάτων των μαθηματικών προσανατολισμού.
Η ίδια γράφει:
Προς την επιτροπή θεμάτων μαθηματικών προσανατολισμού.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ, η οποία εξεταζόταν στο μάθημα των μαθηματικών
προσανατολισμού. Είμαι μια μαθήτρια που δεν σταμάτησα να διαβάζω όλη τη χρονιά και τα
μαθηματικά ήταν η προτεραιότητα μου. Και σας ρωτώ, με τα θέματα σας τι καταφέρατε;
Πιστεύετε ότι εξετάσατε τις γνώσεις μίας μαθήτριας λυκείου – και όποιου άλλου μαθητή – που αγωνίστηκε αυτή τη χρονιά για το στόχο της/του; Αν θεωρείτε πως με τα θέματά σας καταφέρατε να προτάξετε τη γνώση πάνω από καθετί, είστε αβάσιμοι.
Αυτό που καταφέρατε ωστόσο, είναι να πατήσετε κάτω κάθε μαθητή-μαθήτρια. Να του κόψετε τα φτερά.
Να τον κάνετε να αισθανθεί πως ο κόπος που κατέβαλε ήταν άχρηστος – μιας και με τα θέματά σας τον εξετάσατε ελάχιστα γι’αυτόν. Αν νομίζετε πως τα θέματά σας ήταν προσιτά από την πλειονότητα των μαθητών των δημόσιων σχολείων, μάλλον δεν περάσατε ποτέ από αυτά τα θρανία ή ίσως λησμονείτε την δυσκολία αυτής της χρονιάς.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ. Δεν είμαι υπολογιστική μηχανή ώστε να μπορώ σε τρεις ώρες να σκεφτώ και να λύσω τα άπιαστα θέματά σας (αναφέρομαι στα υποερωτήματα του Θέματος Γ’, Δ’).
Και σας ρωτώ,σε ποια ύλη βασιστήκατε; Οφείλετε ή όχι να στηριχτείτε στα ζητήματα του σχολικού βιβλίου; Αν θεωρείτε πως εξετάσατε τον μέσο διαβασμένο μαθητή, είστε πραγματικά αιθεροβάμονες.
Αυτό που καταφέρατε, για μία ακόμη χρονιά, είναι να αποδείξετε περίτρανα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τον συνεπή μαθητή. Μήπως τελικά ψάχνετε για διάνοιες και μαθηματικά ταλέντα; Διότι τότε οι πανελλαδικές εξετάσεις δε θα έπρεπε να είναι το μέσο αναζήτησής σας, αλλά οι μαθηματικές ολυμπιάδες. Ποιος πιστεύετε ότι θα επιλέξει τις μετέπειτα χρονιές να διδαχτεί το μάθημα αυτό;
Κάνετε κάθε μαθητή να στραφεί εναντίον του μαθήματος και μάλιστα να αισθάνεται απέχθεια για οτιδήποτε το θυμίζει.
Επαναπροσδιορίστε λοιπόν τους στόχους σας και προσπαθήστε να θυμηθείτε κάθε φορά που
πιάνετε το στυλό σας για να γράψετε τα θέματά σας, πως απευθύνεστε σε μαθητές λυκείου και όχι σε ανθρώπους του πανεπιστημιακού κλάδου. Να θυμηθείτε και να εκτιμήσετε τον προσωπικό μόχθο κάθε μαθητή και να μην τον καταρακώνετε με τα σκληρά θέματα που επιλέγετε. Και τέλος, προς τι αυτή η εντατικοποίηση σπουδών, αφού στη συνέχεια μας περιμένει μία ακόμη θέση στα ταμεία ανεργίας;
«Μια υποψήφια»
«Τι ήθελαν να εξετάσουν;»
Μία άλλη μαθήτρια γράφει:
«Είμαι μαθήτρια της τρίτης λυκείου θετικής κατεύθυνσης και θα ήθελα να εκφράσω την απογοήτευση μου για τα θέματα των μαθηματικών μέσω αυτής της ανάρτησης καθώς ο μόνος τρόπος να ακουστεί η φωνή των νέων είναι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Δικτύωσης. Και γιατί είμαι απογοητευμένη; Θα σας εξηγήσω. Τα θέματα πέρα από απαιτητικά ήταν και χρονοβόρα πράγμα το οποίο δεν επέτρεψε ούτε σε εκείνους που γνώριζαν τις λύσεις να γράψουν το απόλυτο 20!
Εκτός όμως από το πρόβλημα του χρόνου πολλοί μαθητές τρομοκρατηθηκαν καθως περα απο το πρωτο και το δευτερο θεμα, που αποτελούσαν θέματα που ένας διαβασμένος μαθητής έγραφε, παρατηρήθηκε πως το τρίτο και το τέταρτο θέμα δεν βασίστηκαν και τόσο στην ύλη της τρίτης. Και αυτό γιατί όλοι οι μαθητές έναν χρόνο τώρα χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένα θεωρήματα για την λύση των ασκήσεων σε όλη την έκτασή τους.
Τι ήθελαν λοιπόν να εξετάσουν τελικά τα θέματα της επιτροπής; Κανείς δεν ξέρει! Αυτό που όλοι γνωρίζουν είναι πως η φετινή χρονιά θα ξεχωρίσει μόνο τους μαθητές με κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο στα μαθηματικά και θα κατατάξει όλους τους υπόλοιπους, αυτούς που προσπάθησαν ή όχι, σε μία βαθμολογία που κυμαίνεται κοντά στην βάση!»
Πηγή: zarpanews.gr