Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση συζήτησαν τα μέλη της ΔΑΚΕ Μεσσηνίας με τον βουλευτή Περικλή Μαντά

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση ήταν το κύριο θέμα που συζήτησαν τα μέλη της αντιπροσωπείας της Τοπικής Επιτροπής ΔΑΚΕ Καθηγητών  Μεσσηνίας με τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Περικλή Μαντά, στη συνάντηση που έγινε την περασμένη παρασκευή (19/2), στην Καλαμάτα μετά από πρόσκληση του βουλευτή. Την παράταξη εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Γεωργιόπουλος Βασίλειος  και ο Γραμματέας κ. Κατσούλης Κωνσταντίνος, οι οποίοι ενημέρωσαν αναλυτικά για όλα τα φλέγοντα θέματα, που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα όπως η πανδημία και οι επιπτώσεις της στην εκπαίδευση, οι εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι παρενέργειες του νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο στις περιφερειακές σχολές και τμήματα όσο και στους μαθητές της Γ Λυκείου,  η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων κ.α.

Τα μέλη της παράταξης εξέφρασαν τις θέσεις της ΔΑΚΕ αλλά και τους προβληματισμούς τους για όλα τα θέματα και ειδικότερα:

  • Πανδημία. Ενημέρωσαν πως στην περιοχή μας τα περισσότερα τμήματα λειτουργούν με πάνω από (23) είκοσι τρεις μαθητές/μαθήτριες σε αίθουσες των (35) τριάντα πέντε τετραγωνικών περίπου, έχοντας προβληματίσει την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Υπηρεσιακά συμβούλια. Κατέθεσαν την θέση της παράταξης πως δεν είναι δυνατόν να εκπροσωπούν τον κλάδο στα υπηρεσιακά συμβούλια, συνάδελφοι που εκλέχτηκαν από το 5-10% των συναδέλφων που ψήφισαν στις εκλογές. Ζήτησαν την επαναφορά των εκλεγμένων από τις εκλογές του 2018 και επαναπροκήρυξη των εκλογών όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες μετά από συνεννόηση και διάλογο.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ενημέρωσαν για τα προβλήματα παρακολούθησης, τις ελλείψεις στον εξοπλισμό και την ανάγκη έμπρακτης υποστήριξης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και ειδικότερα των προερχόμενων από ευάλωτα κοινωνικά στρώματα. Κατέθεσαν πρόταση για δωρεάν συνδέσεις στο διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς και μαθητές, χορήγηση  εξοπλισμού ή προμήθεια υπολογιστών και ψηφιακών γραφίδων στα σχολεία για να καλυφτούν στο ακέραιο οι μεγάλες ανάγκες των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.
  • Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εξέφρασαν την ανησυχία για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στη λειτουργία των περιφερειακών σχολών και τμημάτων από την εφαρμογή της βάσης εισαγωγής και την ανάγκη πρόβλεψης αντισταθμιστικών μέτρων. Δήλωσαν την αντίθεση της παράταξής στην εφαρμογή του νόμου από την φετινή χρονιά και τη μετάθεση της εφαρμογής σε μεταγενέστερο χρόνο ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι. Τόνισαν πως ουδέποτε κυβερνήσεις του χώρου μας δεν νομοθετούσαν σε θέματα παιδείας αιφνιδιάζοντας τους μαθητές/μαθήτριες, κάτι που εφάρμοσε κατά κόρον η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με καταστροφικές συνέπειες και συζητήσαμε για το μικρό αριθμό επιλογών και την εφαρμογή του διπλού μηχανογραφικού που θα έχει σοβαρές και απρόβλεπτες συνέπειες επιφέροντας πολλές αδικίες.
  • Τράπεζα θεμάτων. Ζήτησαν την αναβολή της εφαρμογής της λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που πραγματοποιήθηκαν τη φετινή χρονιά τα μαθήματα.
  • Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου. Κατατέθηκε στον βουλευτή υπόμνημα με τις θέσεις της παράταξης, ζητήθηκε διάλογος για επίλυση διαφωνιών και τονίστηκε η λάθος χρονική συγκυρία που επιλέχτηκε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες.
  • Ζήτησαν μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες, γενναία χρηματοδότηση για επισκευή των κτηριακών υποδομών και στο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης να μην συμπεριληφθεί ο περιορισμός των δυο συνεχόμενων θητειών για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων.
  • Τέλος τα μέλη της παράταξης εξέφρασαν τις σοβαρές ενστάσεις για την επιλογή της Πολιτικής Ηγεσίας να προχωρά χωρίς διάλογο σε πολλά και σοβαρά ζητήματα.

Ο διάλογος διήρκεσε περίπου μια ώρα. Το ενδιαφέρον του βουλευτή ήταν έντονο και δεσμεύτηκε πως θα μεταφέρει τις θέσεις μας όπου χρειαστεί προκειμένου να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση.

Σημειώνεται ότι η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας κατά του Covid-19.